10A sikring fungerer ikke?

Jeg har tre enheder, der bruger 4400W sammen. Men 10A sikringen er stadig glad. Hvad sker der?

Jeg bekræftede, at den installerede sikring faktisk er 10A.

 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sker det at en sikring kan holde til en del overbelastning i et stykke tid. Så den kan sikkert holde til den belastning i 10-15 minutter, hvis det er en gammeldags smeltesikring. 
Og så er det en betingelse for spørgsmålet at de alle kører på 1 sikring og ikke er fordelt på flere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har du regnet på om det passer. Det er ik altid at de der elektroniske målere passer. Jeg har en som jeg har kasseret. den målte alt for lidt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Effekten, den viser, er mindre end summen af de 3 enhedsetiketter. En espressomaskine, tekedel og brødrister. 2200 + 2200 + 1000. Måleren går ikke så højt, så viser "overbelastning". Med to enheder viser det nøjagtigt summen af etiketterne. Så jeg tror det er korrekt.
De 2 af maskinerne kører kun få minutter, derfor holder sikringen. Men jeg er ret sikker på at den føles noget varm hvis du mærkede på den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Hej, jeg ville nok skifte den sikring, for den burde da være brændt af for længst. Det er jo dobbelt op, du trækker 20A gør du ikke?

Alle råd er givet i bedste mening og uden garanti.
Nu kender vi jo ikke sikringstypen  men den almindelige Do1 type skal kunne holde til 150 % belastning i en time.
Jeg har aldrig set en sikring der ikke ville springe.   Jo hvis den er pakket ind i sølvpapir  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hiv 13 amp i. De passer i bundstykket
Jeg fandt dataene til min 10A sikring. Jeg tror, det skal køre 600 sekunder ved 20A. Jeg kørte det ikke så længe.

Jeg har brug for 50A for at bryde den på 1 sekund.

Nemlig 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis