Opvaskemaskine går i stå kort tid efter opstart

Så er den gal med opvaskemaskinen. Det er en Siemens - og selv med manualen i hånden kan jeg desværre ikke se nogen steder, hvilken model det er. Men den kan godt være fra da forrige ejer lavede køkken engang i 00'erne.

Når man tænder for maskinen, lyder den som om den prøver at starte op, men efter lidt tid giver den op og afslutter igen. Jeg vil sige, at jeg tror det er blevet værre i løbet af de sidste par uger, for først synes jeg den ofte ikke afsluttede programmet, men den kørte i det mindste nok af det til at man endte med at kunne erklære tingene bare lidt vasket. Nu stopper den konsekvent efter et par minutter, og indholdet er oftest ikke vådt.

Jeg kan google mig frem til, at måske får den ikke nok vand ind, men at det også kan være, at den tror døren står åben, og derfor lader den med vilje være med at tage det vand ind, den skal. Jeg skal ikke kunne sige fra eller til - og maskinen er indbygget i skabet, så jeg har faktisk ikke engang nogen anelse om, hvordan jeg kommer om til der hvor den tager vand ind. Men jeg tænker da på, hvor normalt det er for en tekniker at fikse den her slags ting. Hvor store problemer skal der typisk til, før man ender med at bruge alt for mange penge på at fikse en opvaskemaskine af ukendt alder? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kigge i toppen af lågen, om ikke der er indgraveret model mv. Det er nok ikke særligt tydeligt, men kig alligevel. Muligvis sidder det i siden af lågen. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hvis du ikke selv kan klare det er det bedst og billigst at købe en ny opvaskemaskine.
Prøv at åbne maskinen og se opad imod bordpladen for at se om den er skruet fast ellers prøv at tage fat i maskinen for at se om du kan rokke den.

Sidst jeg ringede efter en tekniker til min Bosch opvasker, koste de 1.100kr. bare for at han kom forbi. Dertil kom reservedel mv.
Hvis det er en maskinen over 5 år, ville jeg aldrig ringe

Træd ikke på mine ledninger :o)
Tak for svarene! Vi endte med at skrue på en hane under vasken, og nu ser det ud til at køre! Der må være blevet dasket til den på et tidspunkt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis