Dobbelt korrespondanceafbryder

Hej
Jeg skal skifte en gammel afbryder til en ny, men jeg kan ikke få korrespondancedelen til at virke. Jeg er ikke sikker på de 4 øverste ledningers placering, da nogle af dem faldt ud pga. afbryderen var gået i stykker.
Jeg har forbundet de nye som følger:
Det er afbryderen til Venstre der skal fungere som korrespondance. Som ledningerne er placeret der, virker afbryderen men ikke den anden.
afbryder 2 fungerer som en normal afbryder, men har ingen lampe sluttet til, så svært at teste.

Hvad gør jeg galt? Synes jeg har prøvet alle mulige kombinationer af de øverste ledninger.

Tak 
37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du skriver afbryderen til venstre mener du så set bagfra eller forfra?
Hvordan er korrespondancen forbundet i den anden ende?

fase
Det er nødvendigt at se, hvordan ledningerne er forbundet i den anden afbryder for at kunne afgøre hvilken korrespondance, der er brugt. Der findes to former for korrespondance.  Men prøv at flytte den ene sorte ind i en af de midterste klemmer. De grå flytter du ud i de yderste klemmer.

fase
Sådan! Det virker, mange tak   

Eller nej, ikke helt. Kan tænde begge steder, men hvis jeg tænder på ovenstående, kan jeg ikke slukke på den anden. Skal de 2 grå byttes om så?
Hvis jeg bytter om på de grå sker der intet. 
De 2 sorte byttet virkede heller ikke.
Prøv at bytte om på de sorte.

fase
Det er den anden
Det er altså afbryderen til venstre set bagfra, vi taler om. Den ene grå skal i klemmen længst til venstre og den anden grå skal i klemmen i midten. Hvis det ikke virker, bytter du de grå. 

fase
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis