Ifö cera Den hurtige hingst 198 05-02-2021 00:19 Skal man skifte de 3 bolte og cisternepakning hvis man vil ind til vandfordeleren og få den renset/skiftet. Orker ikke at skifte hele toilettet. Tak.er det klogest at bruge en topnøgle med meget langt forlængerled for at skrue boltene af? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
MadsBakholt 61 3550 21-03-2022 10:07 Har selv samme ballade med ældre væghængt Cera toilet og skal selv skifte/fixe noget af "indmaden", herunder skylle- og fordelerrør... og jeg tænkte også det samme: når man frigør ældre og stivere pakning, så bør man vel skifte den?Og ja, jeg skal alligevel skifte et par dele og bestille og der bestiller jeg også en ny pakning til cisternen - afhængigt af prisen, selvfølgelig.Men jeg har dog tidligere haft succes med at tage pakning forsigtigt ud, komme den i varmt(fra vandhane) vand og en sjat afkalker i - og når nænsomt gnubbet fri af kalk, så op at tørre og efterfølgende smurt ind i armaturfedt(Jem og Fix) og gnubbet forsigtigt igennem = som ny og holdt!Er der revner eller sprækker i pakningen eller den virke umådeholdig stiv efter rens, så er der ingen vej uden om ny pakning!
Den hurtige hingst Trådstarter 198 23-03-2022 17:41 Jeg endte med ikke at gøre det men til sådan et stort arbejde, kan det ikke betale sig at gå med små sko. Køv alt tilbehør nyt og sæt det på, så man kørende de næste mange år.