Papir på Gips

Jeg skal til at sætte papirstrimmel på gips samlinger, men hvad med de steder hvor 2 stykker gips går sammen og ikke har fals?
Det revner jo højst sandsynligt, og på den anden side er jeg er tvivl om man kan skjule papirstrimlen på 2 lige flader..

Mit andet spørgsmål er...
Jeg har et sted fået slebet lidt af papiret af, da jeg lige har købt mig en girafsliber og skal lige lære at bruge den.
Vil det nu revne der hvor papiret mangler?
Den er ca 3 cm bred et sted og ca 7cm lang. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kortkanterne på pladerne skal affases, hvis det ikke allerede er gjort.

Herefter spartles således (fra denne vejledning):

Hvis samlingen er synlig efter ovenstående, så kan du fuldspartle hele fladen.

Der er minimal chance for at det revner, hvis der kun mangler 7 cm. Men på den anden side, så er det hurtigt at reparere, så hvorfor tage chancen?

Jeg har skåret et skråt snit i begge gipsplader  (ende mod ende).
Nu er det oppe på loftet og i det andet rum deroppe har jeg fuldspartlet men det er alligevel revnet 
Jenshøj Nej jeg anede ikke de eksisterede. Vi har brugt forskallinger.
Men vi har som altid brugt armeringstape i samlingerne og det har vi nu erfaret er en sindssyg dårlig ide på et loft.
Samtidig er det første gang jeg prøver at rullespartle og jeg har nok lagt et for tyndt lag, for alle samlinger er revnet.
Så nu har jeg slebet det ned i alle samlingerne og har lige sat papirstrimmel på istedet. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også