Hvor mange penge ttil ny bolig?

Hej jeg er en "Ung mand", som du er adskilt nu fra kone og børn osv.

Lige nu er jeg i en lille lejlighed som jeg er lidt træt af.

Mest fordi den er på anden sal (uden elevator).

Jeg er godt klar over at at som førtidspensionist er mulighederne nok ikke store på det alm boligmarked, men hvad så med fx en andelsbolig?

Hvor mange likvide midler skal man bruge for at få sådan en, og hvem formidler dem, der det de traditionelle ejendommmæøglere?

Skal lige siges jeg ikke har nogen ambition om at bp i en en storby, men heller ikke for langt fra indkøb, så man skal med bussen osv,.

Altså min bank siger "NOGO" når vi ikke er et par", men et lillle rækkehus et sted, må vel kunne lade sig gøre, hvis jeg sparer nok op først?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glem det, din bank vil aldrig  låne dig penge til en bolig, hvis du ikke har et rådighedsbeløb, der er stort nok til at banken er sikker på, at du kan betale et lån tilbage. Lån til andelsbolig giver banken. Som pensionist af den ene eller anden art er dir rådighedsbeløb ikke stort nok til at du kan låne penge i banken.

fase
jhb skrev den 05-02-2021 11:35:21

Har fuerzzz1 ikkr stillet samme spørgsmål før!                                            

Sikkert, og svaret er det samme et stort og rungende NEJ, DU KAN IKKE LÅNE PENGE


fase
Man bliver så træt... 

Mvh. Christian M
 

Frisk skrev den 06-02-2021 20:04:52

Du kan starte med at sælge dine tomme flasker. 

 Dog husk at tømme dem for pis 😅😂


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej. Førtidspensionist er jo en fast indkomst... så hvorfor skulle et lån ikke kunne lade sig gøre.

Da vi gik i banken, kikkede de på rådighedsbeløb, og især hvad vi havde sparet op de 3 forgangne år.

Vi kunne låne 1,7 mill udregnet på 1 dagpenge på dimitient sats og 1 lav løn i det jyske...

Giv ikke op, spar op, skær i dit budget og vis det til banken :) jeg kender flere som har lånt til hus og lejlighed som enlige. i og med du er førtidspensionist er det jo nemt at se hvad du tjener de næste mange år.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Ja, og som pensionist risikerer man jo ikke at blive fyret! 😁

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis