Ulovligt - dokument ? Hvilke regler ?

Hej gutter
Svigerinden har købt denne lejlighed med nyt bad for 5 år siden i en ca 60 år gammel ejendom...stuen og kælder nedenunder... ingen ejerskifte og vi havde ingen byggesagkyndig med. Har i nogle referencer på hvorfor dette afløb er ulovligt ? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svært at se på billedet, men det kan jo godt være udført så det er lovligt, men kønt er det da langtfra.
Men skal det laves om, bliver det vel så på din egen regning?


Vi prøver igen, i morgen --
Afløbet kan sagtens være lovlig på det tidspunkt det er lavet. Så er der nogle ( knoldsparkere ) Der har lagt fliser så risten ikke kan tages op. Derved er det blevet ulovlig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 04-02-2021 22:46:46

Afløbet kan sagtens være lovlig på det tidspunkt det er lavet. Så er der nogle ( knoldsparkere ) Der har lagt fliser så risten ikke kan tages op. Derved er det blevet ulovlig. 

 Bad renovering skete 5 år siden iflg mægler. Hvilken kilde siger det er ulovligt ?

Jeg tror godt jeg ved hvor du vil hen med det - og jeg må bare sige, at I har meget lidt chance for at komme efter sælger.
Sælger hæfter for SKJULTE skader, fejl og ulovligheder ved købstidspunktet. Resten - inklusiv et ulovligt gulvafløb, som jo er helt tydelig at se - er købers problem - det er købt som beset!

En ejerskifteforsikring ville heller ikke dække forholdet - det ville givet have været en K3 i tilstandsrapporten og dermed ikke dækket - det er så der køber har mulighed for at forhandle et afslag ift. omkostningen ved lovliggørelse.

Det er og bliver din svigerindes problem, at hun har købt på de vilkår.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis