Fuga pir installation

Hej alle
Skal have tilsluttet en fuga pir (se billeder) PT har jeg en stikkontakt med afbryder ovenover. Det er i min gang hvor der en afbryder i hver ende.(korrespondance?) Se billede
Skal have pir i stedet for afbryder. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan ledningerne skal sættes i pir. Se billede

(Så vidt jeg ved skal jeg så have fast/konstant strøm i den anden ende. Det mener jeg elektrikeren nævnte for lang tid siden) Kunne i hvert fald ikke have pir i begge ender sagde han 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen bud?
Din PIR føler skal have fase, nul og tændledning.
Fasen har du, det er den brune i afbryderen, den skal i L, nullen henter du i stikkontakten, blå ledning, den skal i N. Den sidste ledning er enten sort eller grå afhængig af, hvordan de er forbundet i den anden kontakt skal i klemmen med pil. Når du har fundet ud af, om det er sort eller grå der tænder, kunne du tage ledningerne af den farve ud af den anden afbryder og samle dem i en muffe, så der ikke bliver tændt på afbryderen.
Du kan godt have en PIR magen til ved den anden afbryder, så du har en i hver ende.

fase
1000 Tak for svar! Lige opfølgning:
Som jeg forstår det:
Brun i L
Sort eller grå i pil og den anden skal i muffe ( I den anden ende de samme)
Jeg putter en ny ledning fra blå op til N

Er det rigtig forstået?
Så mangler jeg den sorte der går op hvad skal den? Den er jeg lidt i tvivl om

Den ledning, der bliver tilovers ved PIR føleren forsynes med en muffe.

fase
Det er sikkert den sorte øverst i korrespondance der er tændledning sådan som det er monteret.
Så mangler jeg den sorte der går op hvad skal den  Hvis du mener den lille stump ledning fra stikkontakt så skal den stadig sidde sammen med den brune i PIR de skal sidde i klemme L. Denne stump fører fasen ned til stikkontakt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Bare lige af nysgerrighed! Kan de så passe at man ikke selv må putte den muffe på? står at det skal være autoriseret! Man må selv skifte kontakten men ikke putte en muffe på en overskydende ledning? Ikke så meget for at lave en ulovlig installation? Og hvad er grunden? er det fordi det er farligt eller fordi man kan lave lort i den.
Har lavet den første kontakt og det virkede med den grå ledning. Den sorte har jeg muffet. Men nu blev jeg lige lidt nysgerrig på graden af gør det selv
Ret beset skifter du ikke kontakten, men ændrer den til en anden, så strengt taget ændrer du installationen. Nu ved jeg ikke, hvor du har læst, at det skal være en autoriseret, der skal sætte muffen på. Sæt du bare muffen på, så der ikke sker noget med den afisolerede ende. Den næste PIR føler kommer vi tilbage til   .

fase
Egentlig er reglen, for at komme helt igennem den del, at man må udskifte en stikkontakt. Det betyder ikke at man dermed må udskifte et lampeudtag, stykke kabel, en afbryder,  en lysdæmper eller ændre det til en pir føler.
Stikkontakten er den der sidder under som man kan sætte en stikprop i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis