Endnu en lysdæmper

Jeg har købt en LK FUGA LED250 Touch IR korrespondance lysdæmper der kan håndtere LED pærer.

Mine nuværende afbrydere er begge forbundet på denne måde:

Jeg forsøger at forbinde RØD og SORT til den Røde (mærket L) og Sorte klemme (mærket med bølge), og de 2 BRUNE til den sidste ledige klemme som er GUL og mærket med en pil. Men det virker ikke? Hvad gør jeg galt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal jeg evt. have en fjeder i den anden afbryder? Eller skulle jeg have valgt en anden afbryder (evt en med skyder og afbryder?
Velkommen på lds.
Du gør næsten det hele forkert.   
De 2 brune skal i L på dæmper ( rød tangent)
Den sorte skal i den med bølgelinje. Det er tændledning til lampe. 
Den røde får lige i første omgang en muffe så den ikke forstyrrer
Så afmonterer du sort i den anden af afbryder, og sætter en muffe på den. ( så den ikke kan få spænding den vej.)
 - - -Nu skulle lysdæmper gerne virke selv. Altså uden forbindelse til den anden afbryder. Test dette.
Der skal bestilles/ monters en fjeder før du kan få den anden afbryder med. Denne skal monteres på det lille kryds foran afbryder ( i tangent så vidt jeg husker)  på sådan en måde at der kun kommer spænding på rød når du trykker, og tangent går tilbage så spænding forsvinder. Så må du vende afbryder sådan at det virker  "nedad" som vi nu har afbrydere til at virke i DK
Så sætter du rød i den gule klemme i dæmper. Hvis du gør det før du har fjeder i kan du risikere at det ikke da afbryder kan stå forkert. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tusind tak skal du have!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis