Træbeton - akklimatisering carport

Hej alle

Jeg vil bare spørge om det er nødvendigt af akklimatisere træbeton plader, når de skal sættes op i en carport?
Jeg kan forstå man skal gøre det indenfor, på grund af varmen. Men skal man også udenfor?

Mvh Lasse
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke er nødvendigt.
De kommer fra en kold hal på trælast og skal sættes op ved samme temperatur. desuden er carport meget vekslende og derfor vil de alligevel give sig lidt i alle samlinger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Man kan jo sige, at ved at akklimatiserer inden, så vil de næsten med garanti aldrig trække sig i samlingerne, når nu fugtigheden stort set aldrig er så lav udenfor, som indenfor.

Jeg ville gøre det. 

Mvh. Christian M
 

Christian M skrev den 04-02-2021 22:31:14

Man kan jo sige, at ved at akklimatiserer inden, så vil de næsten med garanti aldrig trække sig i samlingerne, når nu fugtigheden stort set aldrig er så lav udenfor, som indenfor.

Jeg ville gøre det. 

 Tak for input. Det har du jo sådan set fuldstændig ret i. Den yderlige tanke gjorde jeg mig ikke. 😮


Mvh Lasse
Annonce
Wezio skrev den 04-02-2021 22:28:54

 Pladerne er fra Fibrotech. Men ja, mon ikke det går ud i ét, når vi snakker træbeton. 


Mvh Lasse
LasseTB skrev den 04-02-2021 22:37:14

 Pladerne er fra Fibrotech. Men ja, mon ikke det går ud i ét, når vi snakker træbeton. 

 Det er samme plader. Jeg også Fibrotech i hele huset og pt. 85 stk. liggende rundt omkring til akklimatisering inden de skal monteres i lofterne i kælderen. Jeg har tidligere erfaret, at pladerne fra Fibrotech skal akklimatiseres i minimum tre uger, ellers vil de skrumpe!   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg kan godt høre det er lidt tvetydig angående akklimatisering. Så jeg tror at jeg lader det hele akklimatisere, som der er foreskrevet. Som man siger hastværk, er lastværk. 😉 Men tak for alle svarene! 

Mvh Lasse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis