Varmtvandsbeholder overløb efter brug af varmt vand

Hej.
Der løber vand ud af vores varmtvandsbeholder efter brug af varmt vand.
Efter et varmt bad løber der ca en halv liter ud.
Efter hvad jeg har læst så skulle det vist være normalt at der løber noget ud men er en halv liter ikke for meget.
Varmtvandsbeholder er 25 år gammel men sikkerhedsventilen er lige blevet udskiftet.

Håber der er en der ved lidt om det? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går ud fra at det er sikkerheds ventil der dryppe.
Det kommer jo an på hvor meget vand der er brugt. Hvis det stopper med at dryppe efter 20-30 minutter (når det er varmet op) så er det ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det problem havde jeg osse med min nye 70 liters vvb når alt varmt vand blev tappet af, men det var fordi den medfølgende sikkerhedsventil kun kunne klare et hvis antal bar. Jeg løste problemet ved at montere et luftfyldt rør på koldvandtilgangen mellem sikkerhedsventilen og vvb´en der så virker som ekspansion.  
Når koldt vand opvarmes, udvider det sig - det er fysik.
Jeg kan ikke se noget problem i at en sikkerhedsventil drypper under opvarmning når
installationen er lovligt udført. Så er udløb fra sikkerhedsventil også ført frostfrit til afløb.

Søren O
Blot til sammenligning. Vi er en familie på 5 så der bruges en del varmt vand. Vi har en vandbeholder på 160 liter og der afgiver ca. 10 liter, via sikkerheds ventilen, hver 3 uge. Det ved jeg fordi den har ikke afløb men drypper ned i en spand og denne tømmer jeg ca. hver 3 uger. Så den halve liter du har syntes jeg er meget

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hvis sikkerhedsventilen drypper/løber konstant (blevet utæt), kan der have sat sig møg og snavs i sikkerhedsventilens pakning. Under normale forhold, er det forbrugsmønstret der afgør hvor meget sikkerhedsventilen afgiver - tømmes vvb´en helt, vil sikkerhedsventilen dryppe længe, men bruges der kun lidt vand drypper sikkerhedsventilen kun i kort periode. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis