Gulv på loft - hjælp

Hej
Jeg er i gang med at opbygge et rum på loftet til opbevaring.
Jeg har isoleret væggene med 145mm isolering, dampspær også 45 mm isolering igen, afsluttes af et lag spånplader.

Spørgsmål:
Jeg har lagt mit gulv direkte ovenpå “spærrerne” dvs. gulvet på loftet ligger helt op til isoleringen. Jeg kommer nu i tvivl om jeg skal have 5cm luft mellem isoleringen fra underetagen og gulvet i
Loftrummet. Jeg tænker nej, da fugten burde være lukket inde i underetagen via dennes dampspær, såfremt den selvfølgelig fortsat er 100% tæt, hvilket jeg ikke har kontrolleret. :( 
 
Jeg skal bruge rummet til opbevaring af maling m.m så ikke de helt store Krav til varme, men vil forsøge at få en 5-10 grader der oppe. Har I nogle ideer til en billig varmekilde? 

Håber nogle kan hjælpe? 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du bygget en lukket kasse på loftet? Er der lukket til i toppen? Så tror jeg du kan få problemer under gulvet - jeg ville ikke fjerne muligheden for ventilation fra loftsisoleringen. Det ville kræve 100% tæthed ned til boligen og det har du næppe.Jeg ville fjerne det, men er ikke ekspert...

Alle råd er givet i bedste mening og uden garanti.
Helt sikkert ventilation for en sikkerhedsskyld. Jeg overvejer samme løsning som dig, men med fiberdug oven på isoleringen, 25 mm. luft op til gulv, lagt på samme måde som når man lægger terasse.
Varmekilde... Kig på en solfanger og ellers en luft-luft varmepumpe. Og så er ventilation af rummet også vigtigt, så en Duka (eller flere) skal du også overveje afhængig af antal m2.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også