Rustfri stål mod rustfri stål

Jeg har brug for at afmontere 2 "septore" på rælingen - de skal skiftes efter en påsejling i havnen i sommer. De sidder dog uhjælpeligt fast i beslaget (rustfrit stål mod rustfrit stål) noget bud på hvordan det bliver skilt ad? Her prøvet WD40 og varme. (skruen på billedet er selvfølgelig fjernet).
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til at det er bøjet, så du må overveje at slå, klemme eller mase ceptret tilbage til lodret- en mukkert måske ?
Så vil jeg foreslå at save røret af ca. 3 cm. over holderen. Så kan du få fat med en rørtang.


Søren O
Efter billedet sidder foden vist også skævt.
Jeg ville pille fod med scepter af og tage det med hjem.
Ved hurtigt at opvarme foden kraftigt (blæselampe), så den udvider sig, er det sandsynligt, at du kan få sceptret fri af foden.

Finnband
Tak for alle forslagene. Jeg kommer med en update, når det engang lykkes...
Hvis det er rustfrit begge dele burde du kunne løsne scepteret med en rørtang så lang nede du kan komme mod foden klem ikke for hårdt men drej fra side til side så snart scepter kan dreje i foden kan du mens du stadig vrikker hive så skulle du kunne få den af er den ene del derimod alu (fod) så kan det sidde ganske godt fast og du skal så væde en klud du omvikler ved samlingen kluden skal vædes i coca cola ja du læste rigtigt men du må væbne dig med tålmodige og holde det vådt i et par døgn derefter rørtang stille og roligt
Skal du varme så skal du kun varme på fod ellers nytter det ikke noget og du skal bruge en autogen brænder skal jo varmes rosa rødglødende og stor flamme da fod skal varmes hurtigt op for ikke at scepter bliver for varm 

Mvh. Jec
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis