betaling for stillads

Hej. Skal til byggemøde i morgen, hvor jeg gerne vil diskutere pris for stillads og skurvogn, som er meget høj. Prisen stiger jo, alt efter hvor lang tid det tager. Men entreprenøren, kan jo bare dække sig ind, og sige det tager 10 måneder. Så betaler jeg for det, og så koster det ham jo ikke noget at forsinke projektet flere måneder. Jeg vil gerne sikre mig at tid/pris sættes efter hvad der er rimeligt.

Projekt: 120 kvm murstens vinkelhus, skråtag. Væk med gammel tag, skorsten og spær. Forstærkning af bjælkelag. Samme rem. Nye spær fra fabrik. Tagryg 1 meter højere. 3 håndbygget kviste af 120 cm indvendigt. 1 stor kvist ca 7 meter. Gavl forhøjes + vinduer i dem. Naturskiffer tag. Tagrender

Hvor længe må dette tage, altså hvor længe skal man have et stillads?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er lidt svær. Allerede under tilbuds afgivning bør der være en tidsplan, og derved skulle den diskussion for længst være afsluttet.
Men mon ikke det er omkring 3 mdr. hvis der er noget mere end 1 tømrer på pladsen ad gangen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar, alle bud er velkommen. Processen har været meget rodet, styrret af en arkitekt, som ikke har gjort sit arbejde. Jeg går stærkt ud fra, at de er flere på samtidigt, det vil jeg spørge ind til. Der er jo både tømrer, murer, VVS arbejde (vvs = skiffer). Så hvis har siger 6 måneder, er det vel i overkanten?
Der kan sagtens være flere håndværk i gang samtidig. Det drejer sig om at de holder gang i processen hele tiden. Hvis tømrer holdet forlader pladsen til fordel for et andet projekt så bliver de jo der nogle dage / uger. Blikkenslager skal komme og gå lidt, da der skal laves tagfods blik rende jern m.m. før evt. skiffer på taget. 
Jeg synes du i stedet skule få tidsplan op at stå og en måde at få dem til at holde denne. Du må d i det mindste have en slutdato for byggeriet, og der skal taget jo være færdig ret meget før indflytning.
I øvrigt lidt sent hvis der skal andre kloge folk på banen. Byggemøde i morgen ! 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
   jeg bruger nok det forkerte ord. Prisgennemgang-møde i morgen.
Arkitekter er slet heller ikke den rigtige persontype til at projektere.... 😀 
 De kan tegne, og det er det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis