DIY Laaaaang lampe

Hej
Er der nogen, der har erfaring med at lave en meget lang lampe?
Jeg er flyttet ind i en lejlighed med en 7 meter lang gang, der drejer om et hjørne og er yderligere 1 meter.
Der er to lampe udtræk til dette område. Men jeg ville gerne, at alle lys tænder på en gang. Hvis jeg gerne vil have én lang lampe i hele gangen lavet af pendler, hvordan ville I så samle hver lampe? Det er ikke muligt at føre ledningerne op på loft eller andet - så alle samlinger vil være synlige.

Hvis nogen har erfaringer med andet en pendler såsom LED bånd eller andet, så er forslag til det også meget velkomment :)

Håber, der er nogen, der kan hjælpe mig med en løsning, der også er lidt pæn :)

Mvh Mål
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok lave noget i retning af en 95 mm høvlet forskalling der males som loftet eller i kontrast til loftet. Denne hænges op med lange skruer ca. 50 mm fra loftet. Men afstands klodser kan det sagtens blive stabilt. Forinden bores der huller midt i til ledningen og små samledåser lægges oppe over brættet.
Det er dine muligheder og din fantasi der sætter grænsen.
Jeg har lavet en køkkenlampe som ligner en lille del af udhulet træstamme. Der er så 3 spots i den og det hele lyser ned over hjemmelavet spisebord. Den er hængt op i vild kraftig kæde. Ikke for at det vægtmæssig er nødvendig men for at forstærke det rå look. Lampe og bord er lavet i samme type planker.
I øvrigt bruges lampen så til hylde for kogebøger og en enkelt potte plante. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gør det simpelt og monter en el-skinne.
Du kan sætte dem sammen til præcis den længde du skal bruge, de kan føres omkring hjørner. Du kan nemt montere alle de pendler du ønsker, fjerne og tilføje som det passer dig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også