Skift af pakning, alko brændekløver

Hej
Jeg har en Alko brændekløver KHS 5204 hvor der kommer hydralikvæske ud ved stemplet når den bruges.
Jeg tænker at der skal en ny pakning i, påfyldes noget hydralikvæske og så er den lige så god som ny, men....
Jeg har fået at vide at jeg bl.a. skal være opmærksom på en flydende pakning på dekslet samt en fjeder inden i cylenderen.
Er der nogen her inden som har lidt erfaringer med at skifte pakning i min alko brændekløver som min?
Hilsen Niels
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det ikke er ret meget olie den mister , ville jeg bare fylde den halve liter på en gang om året
den type billigmaskiner er ikke lavet på samme måde som en hydraulikcylinder , og kan være noget rigtigt pangel at samle , hvis du ikke har det rette værktøj
Lige netop cylinder i Alko er ret nem at skille ad. Når du har cylinder ude på bordet, så banker du den ende plade ind i cylinder som sidder med stempelstang igennem sig. ( stykke træ - kosteskaft eller lignende ) Når denne er banket et par cm ind, så ses en låsering i kanten af cylinder. Den kan fiskes ud med lille skruetrækker eller lignende og så kan det skilles ad og typen / mål på tætnings ringe kan aflæses. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis