Gasfyrsindstilling ved gulvvarme

Hej.
Jeg har et lille problem i.f.t. gulvvarme og indstilling af gasfyr.
Det vedrører en Baxit gaskedel og programmering af opvarmning.
Pt. står funktionsknappen på konstant drift, dvs. opvarmning hele tiden.Jeg synes at fyret kører konstant uden pauser. Her er så mit spørgsmål. Når hele huset har gulvvarme anbefaler I så at Programmeringen står på Automatisk drift eller skal det som nu stå på Konstant drift? Jeg er klar over at det tager tid at opvarme gulvene men hellere det end at fyret kører konstant, eller!!!!
René51

mvh.
RB
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt fyret på automatisk drift, så starter og stopper fyret efter den indstillede værdi for fremløbstemperatur. Det er ikke sikkert, at det tager længere til at varme gulvene op, fordi gulvvarmen fungerer ved en lavere temperatur end centralvarmen.

fase
Dit Baxit gasfyr er sikkert modulerende. Det vil sige at flammen bliver lille når varmebehov er opfyldt. Når der så kaldes på varme så speedes der op igen.
Nu har vi jo sådan næsten konstant vejr i en periode. Så aflæs gasmåler, også decimalerne, og brug den ene indstilling 1 uge og den anden 1 uge. så kan du se hvad der bedst betaler sig.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej følger rådet om at aflæse fyret en uge med hver indstilling, og så se hvilken der giver det mindste gasforbrug.

mvh.
RB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis