Montering af vægprofil til brusevæg. Hvilken

Hej med jer!

Hvilken montagelim vil I anbefale at jeg køber, hvis jeg skal montere en vægprofil på en spartlet og malet wedi-plade. Vægprofilen er lavet af aluminium. Lim skal tåle fugt da vægprofilen skal monteres i badeværelset.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænker umiddelbart at Pattex montagelim PL300 vil være godt til formålet.

Nogle indvendinger?

https://www.bauhaus.dk/pattex-montagelim-pl300-hvid-300-ml
Den skulle være fin at bruge, men står der ikke noget i vejledning om, hvilken type det skal være eller noget?

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
#2 Der står intet i vejledningen om brug af montagelim. Der er  huller i vægprofilen, så man kan fastgøre den med medfølgende skruer.  Vil helst ikke skrue vægprofilen fast til en wedi-plade  
Gringo35 skrev den 02-02-2021 18:52:58

#2 Der står intet i vejledningen om brug af montagelim. Der er  huller i vægprofilen, så man kan fastgøre den med medfølgende skruer.  Vil helst ikke skrue vægprofilen fast til en wedi-plade  

 Er der ikke en væg bag pladen? Hvis den er beregnet til at skrue fast, ville jeg nok vælge at gøre det på en måde.

Det skal nok holde med lim, i hvert fald indtil nogen skubber for meget på den   

 

Tak for input 

Spørgsmål nr. 2.

Hvordan fastgøre jeg bedst støttestangen til brusevæggen til loftet. Loftet er lavet af 1-lags gips og understøttes af forskalling i det område hvor stangen skal fastgøres.  Findes der specielle plugs til gips og træ? Tænker en enkel gipsskrue i forskallingen ikke er holdbart
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også