Spartle på malet gips?

Hej Alle

Her kommer et lidt underligt spørgsmål: Jeg er kommet til et rum hvor jeg skal have sat ny gips op, bortset fra en enkelt væg hvor forrige ejer allerede har opsat gips.

Men, man har desværre været lidt doven her, og bare malet på de helt rå gipsplader (Ingen spartel i samlingerne eller noget som helst, så synlige samlinger, skruer osv alle steder).

Mit spørgsmål er så: Kan jeg spartle direkte på disse plader, nu hvor de er malet? Eller skal jeg lige smøre en gang forankringsgrunder på? Planen var at spartle dem sammen med de nye gipsplader også.

Tak på forhånd :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grunder før filt, ikke før spartel. Så du kan fint spartle på en malet væg.
Grunderen/støvbinderen skal bruges på den spartlede væg for at binde støvet og undgå, at det sugende underlag trækker fugten ud af vævklæberen, før du får monteret filten.
Super, og det "tykke" lag spartel risikere ikke at glide af den glatte maling når jeg spartler samlingerne?
NEJ - ikke hvis du bruger Sandplast - bindemidlet er det samme - akryl. 

Mvh Troels
Det skulle undre mig meget. Sørg for at vaske væggen ned i grundrens, så der ikke er fedt rester på væggen. Men selv hvis du springer det skridt over, er jeg sikker på, at det hæfter uden problemer på den malede overflade.

Har spartlet mange vægge og mange forskellige overflader. Sandspartel har aldrig løsnet sig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også