Metrovandvarmer

Hej
Har tømt en 30liters Metrovandvarmer for størstedelen af kalken der lå i den. Det lykkedes mig at bruge et plasticrør som “skovl” og få meget kalk ud.
Problemet er så at nu kommer der kalk i systemet som aldrig før.
Har jeg fået ødelagt noget ved at rode rundt med sådan et rør inde i varmeren?
mvh Martin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Jeg tror ikke du har ødelagt noget i vandvarmeren når den stadig virker. Vil tro at problemet med ophvirvlet kalk vil være kortvarigt. Prøv evt. med stor gennemskylning - hvor du tapper med helt åben varmtvandshane i nogle minutter.

Søren O
Hej Søren.
Tak for dit svar. Jeg giver det et skud med en gennemskyldning.
mvh Martin
Hvis du i fremtiden holder er temperatur på max 55 Gr. C. i vandvarmeren så kalker den ikke til.........

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Det du finder i bunden af vandvarmer er ikke kalk alene. Det er for en stor del også den zink anode der sidder for at undgå tæring på vandvarmer. Den smuldrer over årene og det lægger sig i bunden.
Men det skal nok gå i sig selv igen når det bundfælder.
Der kan sagtens komme kalk selv om vandtemperatur holdes under 55 grader. Selve varmeleget er varmere på overfladen så der udfældes også kalk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Hej Erik.
Tak for svaret. Mener det er et lille år siden jeg gravede kalken ud af vandvarmeren. Det er i et sommerhus, der ikke har været brugt mere end et par måneder i løbet af året.
Hvor lang tid tager det at bundfalde sig, har du nogen bud?
Mvh Martin

Jeg har skiftet hele uniten til varmelegeme i Metro vandvarmer nogle få gange. Og der kommer der en masse "pløre " ud, når man får det adskilt. Jeg går ud fra at det er det du mener. Jeg har ikke hørt fra folk at de skulle have de problemer som du oplever, så jeg mente nogle få dage.
Det med flere måneder undrer mig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis