Kulfilter i genvindingsanlæg

Hej alle

Vi bor i et forholdsvist tætpakket parcelhuskvarter hvor der i vinterhalvåret ofte tændes op i brændeovne - specielt i aftentimerne. Derfor døjer vi med at der trækkes røg ind i vores genvindingsanlæg som så sendes ud til resten af huset. Jeg tror jeg har lokaliseret naboen hvor det kommer fra og skal over og have en snak med ham om korrekt optænding - jeg tror ikke træet er tørt nok og jeg er ikke sikker på optændingen er korrekt.

Der kan lugte flere timer derovre fra og med vores hus lige i vindretningen så rammes vi langt størstedelen af de gange han fyrer op. Så vidt jeg kan læse mig til burde det kun lugte lidt 10-15 minutter efter optænding. Lugten er så kraftig at den sætter sig i anlæg/rør/ventiler selv dagen efter hvor der ikke er tændt op længere. Det skal lige siges at alle på vejen har fjernvarme (endda forholdsvis billig).

Så snak først - så håber jeg det kan tage det værste. Dernæst: Jeg kan købe F7 filtre suppleret med kulfilter til vores anlæg via filterhuset. Er der nogen der har erfaringer med kulfiltre? Tager de noget af lugten og nogle af de (muligvis skadelige?) stoffer der skulle følge med? De er ikke billige jo, så ville lige trække lidt på andres erfaring inden jeg køber.

Tak!

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis