Nyt isoleret skur

Hejsa.

Jeg tænker på at bygge et 12,5kvm isoleret skur(anneks) i min have.. Det skal delvis bruges til overnatning indimellem og ellers til daglig ophold.

Reelt set bliver det nok til et anneks. Reglerne heromkring er dog ret ''stramme'' synes jeg.. For som jeg forstår det, skal et anneks reelt set ind under energirammen i huset og dermed overholde isoleringskrav som en tilbygning(nybyg).

Dertil er der nogen som har lavet lign og blot søgt byggetilladelse som et skur? Hvis der er nogle fagpersoner, deler jeg gerne min tegning som viser isolering osv... 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er 2 veje.. du kan vælge at opføre dit udhus som et Anneks med godkendelse til overnatning.. dette vil netop kræve særskilt byggetilladelse osv. som du beskriver..

Alternativt kan du bygge det som et udhus - så er det regler omkring småbygninger o lign. som du skal læse op på i din kommune.. men umiddelbart kræver et sådant byggeri såfremt du har under 50m2 totalt af småbygninger på din grund, ingen byggetilladelse. men dette kan du nemt læse op på ved din kommune - eller give dem et kald.

hvis du bygger det som sidst anført - så er det ikke godkendt til overnatning, - ligesom 99% øvrige annekser i dette land heller ikke er..
der er reelt ingen der nogensinde vil tjekke det - medmindre du selvfølgelig en dag vil leje det ud og bruge det mere kommercielt så er det ikke smart.

husk at læse grundigt op på hvor lang afstand dit anneks skal placeres fra skel. typisk 2.5m.. og husk at du max må have 50m2 udhus/carport o lign. på din grund TOTALT..

men giv din kommune et kald og tal med dem om netop udhus/anneks.. de er jo ikke ude på at "fange" dig - men plejer at give en meget fair rådgivning og er dybest set ligeglade med om du falder i søvn i et udhus - de kan bare ikke give dig ok for det :)
Tak for svar. Tænker jeg prøver at ta en snak med kommunen, sende en skitse og kalde det et skur. Så er der ikke sagt for meget, og forhåbentligt tilladelse til at bygge noget der

Det bliver tiny men som et hus😉
Tag en snak med dem og kald det blot et skur/udhus.. jeg tror ikke de behøver/gider se tegninger. Du skal bare sikre dig korrekt afstand Til skel, og at du overholder max m2 småbyggeri på din grund og så er det jo det i forhold til dem.. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis