Varmtvandsbeholder drypper

Jeg har en varmtvandsbeholder i en skurvogn der drypper fra sikkerhedsventilen.

Så vidt jeg kan se, så er der monteret en afløbsslange på, så det burde vel ikke kunne lade sig gøre?

Bonus info. Vi har to håndvaske og en bruser. Der er varmt vand i vaskene, men ikke i bruseren.

Jeg kan mærke på røret til bruseren at det er varmt, men når jeg skruer på blandingsbatteriet, så kan jeg kun få kold eller fn smule lunt vand ud.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor er varmtvandsbeholderen?
Hvor kommer vandet ud? Jeg kan godt secat der hænger en dråbe.
Bruger du varmtvandsbeholderen?
Vand der opvarmes udvider sig, så det kan komme fra denne udvidelse. Hvis der ikke bruges (og opvarmes) vand skulle der ikke komme dryp. Gør der det alligevel må der være en utæthed et sted, eventuelt er det sikkerhedsventilen der ikke lukker helt tæt i pakningen.
En sikkerhedsventil skal ikke være tæt på udløbssiden, så hvis afløbet er blokeret kan trykket alligevel komme ud. Er afløbsslangen fra sikkerhedsventilen frostfri?
Det kunne tyde på et defekt blandingsbatteri - er det et termostatblandingsbatteri?

Søren O
Der bør komme vand ud af sikkerheds ventil når man har brugt noget af det varme vand. Normalt løber det jo bare ud af afløbsslange. Her er den reduceret noget ned, hvilken vist ikke er tilladt.
Men når det er sagt er det nok ikek årsagen. Det kan være at slangen efterhånden er frosset til ude for enden. Hvis der konstant kommer få dråber ud så kan de fryse lige som en istap der hænger fra taget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kan ikke umiddelbart finde slangen udenpå vognen, kigger lige nærmere efter I morgen.

Varmtvands beholderen står på toilettet lige ved siden af bruseren. Det begyndte at dryppe meget fra den lige efter jeg havde rodet med blandingsbatteriet og skruet beholderen op i varme.

Batteriet ser sådan her ud, jeg havde hætten af og den drejer fint rundt derinde, kan bare ikke få varmt vand ud af den

For lige at tage udløb fra sikkerheds ventil først:
Du kan dreje toppen på sikkerventil lidt, så skal der strømme vand ud af sikkerhedsventil og du må kunne se en plamage uden for. Det kan sagtens komme neden ud af vognen.
Da du skruer op for temperaturen i beholder så skal der netop komme lidt ud af sikkerheds ventil, og det kan være det knap nok er tæt ved forskruning hvor dråben hænger.
Blandings batteri åbner og lukker man i den ene ende og så stilles temperaturen i den anden ende. Hvis du skruer helt op for termostat, ( forbi den trykknap som låser ved ca. 37 grader ) Og bagefter åbner til bruser. Så skulle der gerne komme vand ud, og efter kort tid varmt vand.
Der sidder i øvrigt snavse samlere ved indløb til blandings batteri. Man kan ret let skrue hele batteriet af, men så skal man forinden have lukket for vandet til skurvognen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det vil jeg lige kigge på når jeh kommet hjem fra arbejde idag.

Når jeg åbnet for ventilen, så sprøjter det ud som det skal. Syntes bare at der kommer alt for meget vamd ud når den et lukket. Hvis jeg ku sætte en kop under ville den blive fyldt på under 5 minutter.
Annonce
Hvis blot ventilen holder op med at dryppe når varmtvandsbeholderen er varmet op er det sikkert i orden.
Fylde en kop på 5 min. er ikke helt forkert. Opvarmning af 100 l. vand til 60o vil give ca. 1,5 l. gennem sikkerhedsventilen.

Søren O
Så skal du skrue lidt hårdere på forskruninger så alt vandet kommer ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis