Uponor controller for gulvvarmestyring uregelmæssig

Vores trådløse gulvvarmestyring - fra Uponor - er ca. 10 år gammel. Controlleren hedder C55/56. Den slukker af sig selv flere gange daglig.. Kuren er at slukke for strømmen til den nogle minutter - tænde igen, og så virker den, i hvert fald et par timer, før det samme gentager sig. Nu har jeg sat et timer-ur imellem, som slukker/tænder hver 2 time, og foreløbig virker det. Men det er nok en stakket frist før den giver helt op, formoder jeg.
Modellen produceres ikke mere, og Uponor synes jeg skal købe deres nyeste tilsvarende - Smartrix. Kræver så også nye termostater, hvorimod telestaterne burde kunne genbruges - påstår de.  
Men er det mon nødvendigt at udskifte den? Kunne det ikke tyde på en eller anden "kreds" i controlleren, som er defekt og bliver varm når den får strøm, og måske kan repareres/udskiftes? Eller skal jeg kaste håndklædet og investere i den nye model. ? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter at have læst en del specifikationer og priser står den mellem Uponor Smartrix, eller Wavin AHC9000. Nogen der har noget at sige for eller imod disse?  
Jeg kender intet til Wavin, men jeg har selv lige installeret Uponor Smatrix Puls.
Jeg har installeret Uponor Smatrix Pulse-kontrolenhed X-265, slave modul M-262, kommunikationsmodul R-208, samt 10 Termostater T-169.
Selve installationen var uden problemer og helt ligetil. (Jeg havde dog den udfordring at gulvslangerne ikke var mærket, så det var lidt af et puslespil der lige skulle gå op)
Det er nemt at overvåge/ændre temperaturen i de forskellige rum, via Uponor app.
Jeg har kun kørt med det i ca. 14 dage så jeg kan ikke sige noget om driftsikkerheden.

Hvilke termostater har du nu, det kunne jo være at de kan genbruges. En ny termostat koster ca. 700Kr
Sig til hvis du har nogle spørgsmål

/Johnny
Termostaterne er også ca. 10 år gamle, hedder T-75, men Uponor selv siger de ikke kan bruges med Smartrix controlleren? Men måske vil de bare gerne sælge mig nogle nye. I modsætning til telestaterne, som jeg ikke skulle behøve skifte - påstår de. Faktisk ikke engang hvis jeg skulle vælge Wavin - der kan jeg også genbruge telestaterne åbenbart.
Vi skal nok være forsigtige med at være klogere end leverandøren på om deres varer passer sammen. Jeg er ret sikker på at det ikke kan kodes sammen hvis de oplyser det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis