Hvilken hvid farve til udhæng ved kalksandsten

Leder efter en hvid farvetone (til Gori) til min udhæng, som kan passe til muren, som er lavet af knækkede kalksandsten.

RAL 9010 virker gul imod stenene. Så jeg tænker at jeg skal i en ren hvid evt med lidt sort i.

Er der nogen der har nogen erfaringer jeg kan trække på?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken farve har dine døre, vinduer og Stern?
Du får aldrig hvid farve til at spille godt sammen på to forskellige materialer. Så er det bedre, at vælge en tydeligt grå farve, så du bruger en harmonisk farveskala fra mursten til vinduer - og evt gavl, pæle, hegn, sokkel etc. 

Mvh Troels
Har fået to farveprøver her til morgen, som jeg vil prøve med. Den ene er S0500-N (som jeg har brugt til vægge indenfor), som er hvid med en lille smule sort i. Den anden er S1000-N som skulle være lidt mere grå. Maler et brædt med hver farve og så må vi se i morgen.

Har forsøgt at finde en grålig tone tidligere der kunne fungere. Har malet med PPG1022-3 Silver Dollar, som jeg nu kan se ikke fungerer - desværre. Den er beskrevet som "soft, gray, taupe greige with a pink undertone.", så jeg burde måske have gennemskuet at den ikke ville fungere. Men er ikke farve ekspert på nogen måde :-/

RAL 9010 ser meget gullig ud sammen med de kløvede kalksandsten. Faktisk får det udhænget til at stå tydeligt frem :-/

Du finder nok selv en løsning
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også