Sende pr efterkrav i 2021 kan man det (andre muligheder)

Jeg skal sælge en vare i 5000 kr klassen og køber ønsker efterkrav kan man det i vore dage? Han har ikke paypal men det kunne være en mulighed eller hyr?  Jeg bor i Rønne og turen til hovedstaden orker jeg ikke lige for tiden

Bornholm er et dejligt sted.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan vel altid overføre penge imellem bankkonti. Det koster ofte fra 0 til 1 kr pr. gang.
Så giv ham din bank reg. og konto nummer

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Efterkrav systemet eksisterer hvis ikke mere i år 2021. UPS har hvis noget der ligner men medmindre du i forvejen har en UPS konto og sender ofte gør prisen nok at det ikke er relevant alligevel.
En efterkravs forsendelse beskytter alligevel ikke mod svindel. Selvom du sendte på efterkrav er der jo ingen garanti for at pakken rent faktisk indeholder det rigtige indhold. Du kunne fx sende en mursten istedet for den Iphone i havde aftalt. Det ville køber først opdage efter betalingen har fundet sted.

Det måde i kan sikre jer bedst i praksis er nok at oprette en annonce på Gul & Gratis eller DBA og kommunikere gemmen deres system. Hvis både køber & Sælger så er nemID valideret er da der sikkerhed for at personerne efterfølgende kan identificeres. Når du så der betales via MobilePay ved køber & sælger igen at kontoen er valideret via CPR-nummer/Nem-ID.
Det sikrer igen ikke mod bevist svindel men gør at personerne kan identificeres efterfølgende (hvis politiet på et tidspunkt får tid til at se på nogle sådanne sager)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis