Hul direkte ned til krybekælder under køkkensokkel

Efter længere tid med træk fra hele køkkensoklen, fik jeg endelig taget et skab ud og undersøgt hvorfor der er et så bidende koldt træk fra hele køkkenet. Det skyldes desværre at der er hul lige ned til krybekælderen. Synes det er noget sjusk givet at køkkenet blev etableret i 2015 (Hus købt i 2020)

Hvordan skal dette laves rigtigt? Jeg skal vel tage hele køkkenet ud og få lagt en smule isolering og derefter få lagt en dampspære, er der andet jeg skal sørge for?

Billede(  Det er en suppeske :-) )
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er desværre ikke helt så enkelt - Krybekældre er notorisk svære at isolere/vindtætne uden at der er stor risiko for at der kommer skimmelsvamp. Det er sikkert derfor forrige ejer ikke bare spærrede det hele af.

Du skal være helt sikker på at du har noget ventilation/affugtning der virker i kælderen. Du skal i hvert fald holde dig langt væk fra dampspær. Hvis du vil forbedre klimaet i køkkenet, skal du nok kigge efter løsninger med aktiv ventilation / genvex fra huset til kælderen. 

 


Mvh Troels
En krybekælder skal altså ikke ventileres gennem et køkkengulv, men ud gennem sokkel.
Dampspærre bør ligge mellem bjælker/strøer og gulvbrædder/plader. Hvis der ikke er dampspærre i gulvet nu, hjælper det ikke at lave et lille stykke med dampspærre.
Synes du skal lukke af for trækket, og gerne fuge mindre utætheder.

Søren O
Ejerskifteforsikringen
Bare lige for god orden skyld, kommer jeg lige med en opdatering.

Kontaktede ejerskifteforsikringen, og de har valgt at dække. Tak for råd alle sammen.
Har de valgt at dække ! ! ! Der er du da vist mere end heldig. De dækker ellers kun hvis der er opstået en skade på huset eller overhængende far for at skade opstår.
Men tillykke med det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis