Skrue fod vaskemaskine Electrolux

Hej alle.
Jeg har været godt og grundigt begynder dum. Jeg fik min nye vaskemaskine for ca 2 mrd siden og fulgte instruktionerne som var på et papir/ pap og satte igang. Vaskede fint men når den skulle centrifugere fløj den rundt og jeg blev nødt til at holde den nede med al min begrænsede kraft og derfor har jeg kun centrifugeret på 400. Jeg har brugt maskinen måske 10 gange i alt og ellers givet op fordi selv om den var i vater etc så tænkte jeg måske det bare er mit gulv som ikke er særligt plant som gør det.

Anyway fordi den så kraftigt hoppede rundt er gummiet brændt af i gulvet og den ene fods skrue har åbenbart beskadiget modtager hullet så den kul lige kan skrue en lille omgang men ikke helt i.
Har prøvet med en anden fod så jeg ved det er modtager hullets riller som nok har fået et hak et sted.😭

Ironisk nok blev jeg klogere igår da jeg prøvede at finde ud af hvad problemet dog kunne være efter en del googling fandt ud af jeg skulle fjerne transport beslagene. Øv det havde været fedt at vide.. men nu er de fjernet og jeg håbede jeg evt blot kunne købe en ny fod skrue men modtager hullet er som sagt problemet.

Er der en måde eller et specielt skrue værktøj som man kan bruge for at 'genridse' så skruen igen kan skrue frit?  Har sat foden i så godt jeg kan og maskinen står stabilt, så har kun et andet billede man kan lige and skruen, men jeg kan ikke justere den og vil som sagt gerne købe ny med nyt gummi etc.

Håbefuld..
Hej alle. Jeg har været godt og grundigt begynder... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Med kun 1 omgang så ødelægger den sandsynligvis gevind mere. Så nu er du advaret. Hvad du gør ved er naturligvis din egen beslutning.
OK jeg har installeret 100 vis af vaskemaskiner. Jeg har aldrig mødt nogen som ikke havde brugsvejledning i posen inde i maskine. Og det på flere sprog.
Men hvis maskinen har været ude, så kan det naturligvis være blevet væk.
Held og lykke med det

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lulu1980 skrev den 31-01-2021 20:08:36

 Hej,  synes jeg skrev at det kun er den ene og at den kan skrues på i en omgang så alle fødder er selvfølgelig på! Har kørt 2 vask og centrifugeret 1200 uden at den flyttede sig overhovedet  så er meget tilfreds på trods af rodet :) på et tidspunkt vil jeg prøve at forbedre gevindet i maskinen men måske fixer det sig selv med maskinens egne vibrationer, kigger på det igen når man kan gå i byggemarked igen :) 

Jeg tror du ikke har forstået, hvad jeg skrev. Jeg mener, at du skal have alle fire skruer i ikke kun tre. Og som Erik skriver, er det ikke nok at skruen kun har lidt fat.  Er det ikke en ny maskine du har købt? Du påstår, at der ikke var en advarsel om at fjerne transportbeslagene. Jeg har endnu ikke oplevet at den advarsel manglede.


fase
S. Fabrin skrev den 31-01-2021 22:51:14

Jeg tror du ikke har forstået, hvad jeg skrev. Jeg mener, at du skal have alle fire skruer i ikke kun tre. Og som Erik skriver, er det ikke nok at skruen kun har lidt fat.  Er det ikke en ny maskine du har købt? Du påstår, at der ikke var en advarsel om at fjerne transportbeslagene. Jeg har endnu ikke oplevet at den advarsel manglede.


Hej igen, der har aldrig været tvivl hos mig at der skal være 4 fødder/skruer på, jeg havde netop kun problemer med den ene skrue, som nu er i. Selvfølgelig skal alle 4 skruer være i  :)

Og ja, der var ikke den advarsel på det print,hvis der var havde jeg jo ikke haft dette problem. Så måske har de haft ompakket min maskine, det ved jeg så ikke noget om! Men når man ikke ved hvad man skal forvente så er der jo ingen grund til at tvivle noget ikke er som det skal være.

Næste gang vil jeg jo netop se mig efter noget mere info eller vide at der er noget som hedder transport beslag. Så blot fordi at du ikke har oplevet det før, gør ikke min oplevelse mindre reel at det ikke var der! Tro mig, en 'begynder' tager sig nok mere tid til at læse hver en linie vedhæftet end een som mener de har totalt styr på det (og som også kan begå fejl).

Tak for hjælpen ihvertfald, jeg tænker at det nu er afsluttet og  jeg har fået den info jeg skulle bruge mht gevind værktøj og diverse til videre forløb med den ene fod.

:)
Mvh!

 

Tro mig, en 'begynder' tager sig nok mere tid til at læse hver en linie vedhæftet end een som mener de har totalt styr på det (og som også kan begå fejl). 
Nu var mit svar ikke ment som en kritik, hvad det tilsyneladende er blevet forstået som. Med hensyn til at begyndere tager sig mere tid til at læse hver en linje i brugsanvisningen, tager du helt og aldeles fejl. Det er min erfaring, at mange spørgsmål kunne basvares ved at læse manualen. R T F M. Og selvfølgelig kan de, som mener at have styr på det, tage fejl.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis