Fibercementplader i bruseniche ? Miemuus 7 31-01-2021 11:20 Vi er ved at lave badeværelse og er faldet for ideen om at sætte fibercementplader (cantona Nature facade plader ) op i brusenichen i stedet for fliser. Er der nogle der har erfaring el. råd vedrørende det ? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Salvador 28 31-01-2021 11:43 Jeres største udfordring må nok være fastgørelse af dem?De har jo ikke den rullede bagside som fliser så mørtel er nok ikke en mulighed, kan sagtens se det fungere men hvordan de skal fastgøres er mig en gåde, fuges sammen kan de jo sagtens. Og i kan ikke bruge skruer da de ikke vil være tætte nok, samtidig med en konstant vandpåvirkning vil det hurtigt blive noget juks. I kan kigge på fibo trespo om det kan være en mulighed, de fåes i mange udgaver
ev elmand 30519 7480 31-01-2021 11:52 Jeg har ikke erfaring med dem i den opstilling. Men jeg har lige skimmet montage vejledning for at se om der er nogle udfordringer. En af dem er den termiske udvidelses grad. Jeg ved godt at ved udvendig brug er temperatur forskelle meget store fra frost vejr til en sommerdag i direkte solskin. Derimod er det få grader det svinger i en bruseniche selv om du går i bad i ret varmt vand. Så mon ikke de kan limes op med fleksibel fliselim. og så sanitets silikone fuger i alle samlinger. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)