Lukke udendørs vandhane?

Vi har for nyligt købt hus, og kom lige i tanke om at jeg hellere måtte lukke udendørs vandhanen her i frosten. Jeg synes dog ikke at der er en ballofix. Der er en lille tap, men tør ikke rigtig d
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kig på enden af den lille firkantede tap. Der er der en rille der står langs med rørets retning hvis den står åben. Firkanten skal drejes 1/4 omgang så rille står på tværs. så er der lukket.
Men det er nok allerede frosset, så du skal bagefter åbne udvendig vandhane og måske langsomt hælde varmt vand på den, så du får vandet til at løbe ud af vandhanen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det ligner en “toldehane”. Der sidder en firkantet tap med markeringer i enden. Markeringerne skal være på tværs af vandgennemgangen i hanen når hanen er lukket.
Jeg vil anbefale dig at få lukket for hanen nu, og så vente med at åbne den udvendige hane til når den er tøet op. Brug ikke vold. Konens føntørret kan bruges for at fremskynde processen.

Søren O
Lige for at følge op - jeg fik drejet den så stregen stod på tværs, den gik pænt stramt og det lukkede ikke helt tæt, så har fået skiftet til en frostsikker. Blot hvis andre skulle finde tråden i en søgning :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis