vandinstallation

Hej

Jeg er ilagt ny vandledning til mit kolonihavehus. Der kører fra brønden cirka 5 meter 25mm pem rør som så kører over i 32 mm. men nu har jeg næsten intet vandtryk ( ikke nok til at få fand igennem en 25meter vandslange ( som der før ikke var nogen problemer med. )

Er det manglende vandtryk udelukkende fordi jeg går fra et 25 til 32 mm vandrør? for det burde muligvis give lidt mindre vandtryk, men da ikke fjerne det helt? er der nogen forslag til hvordan jeg får mere tryk på vandet?skal også gerne kunne drikke af det da vi bruger vores have et meget i sommermånederne

Mvh Michael 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok luft i pumpen Eller røret. Hvis fremløb har en lunke, risikerer du, at luftlommer blokerer. Hvilken pumpe har du?
Er det offentlig vandforsyning og målerbrønden du starter med. Har du egen pumpe så er det nok der det er galt. Indsnævring til 25 mm rør er ikke noget problem i dit tilfælde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det kunne tyde på at der er kommet urenheder ind i dit rørsystem. Er der alle dine tapsteder der er galt med?
Jeg går ud fra at brønden du omtaler er en målerbrønd som elmand også beskriver. I får sikkert vand leveret fra den “offentlige” vandforsyning - svar udbedes.
Med vandværkstryk er det bestemt ikke en luftlomme der blokerer.
Hvor længe har der været problemer? Lige nu kunne det være frost der giver problemer.
Prøv i første omgang at åbne udluftningsventilen efter vandmåleren og se om der er tryk på. Er der ingen udluftningsventil, så kunne du koble måleren fra på udløbssiden af måleren. Så skal der også være fuld gennemgang for vandet. Husk du må ikke selv fjerne plombering ved måleren, hvis det bliver nødvendigt.
Hvis der ikke kommer nok vand gennem måleren kan det være indløbsfilteret i måleren der er stoppet. Det skal du i alle tilfælde have fat i vandforsyningen for st få det renset.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis