Afmontering af gammelt oliefyr

Godaften Allesammen,
Jeg står i den situation, at vi skal af med vores oliefyr. Vi skifter til anden varmekilde. Er der boget jeg skal. Ære særligt opmærksom på og er det svært at skille et oliefyr ad? Jeg er rimelig ferm på hænderne og har ikke noget problem med at bruge en dag eller to på det. Vores olietank står lige på den anden side af væggen oven på fliser. Skal det meldes nogen steder af det pilles ned og kan jeg bare aflevere det på lossepladsen? Fyret er et BAXI. Jeg håber at nogle har fif osv. God aften

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først og fremmest skal du helst have brugt al olien i tanken. Den skal nok tømmes helt og resten afleveres som olie affald.
Så skal du have en anden varmekilde klar hvis det er i vintertiden. Det kan være varmeblæser eller brændeovn eller en kombination.
Så er bare at skille det ad, køre dyret ud på en sækkevogn og gøre klar til anden varmekilde. Tanken er sikkert registreret hos kommunen der skal holde øje med alderen på olietanke. Så det skal afmeldes der samtidig med at skorsten afmeldes. Ellers kommer du til at betale for skorstensfejer alligevel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Normalt er fyret ankommen i " et stykke" så du burde kunne køre det ud på en god sækkevogn.
Jeg købte for en del år siden en baxi oliekeddel, "køleskabsmodel", med indbygget varmtvandsbeholder, den kunne jeg fint køre rundt med på en sækkevogn.
Var det mig ville jeg prøve med en annonce på DBA, som gives væk eller meget billigt, så kunne du jo være heldig, at der kom nogle, der ville hente enten fyr eller tank, eller begge dele.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns,
Må jeg det? For den ide havde jeg ikke tænkt på. Synes jeg kan læse på nettet, at man ikke bare uden videre må “sælge læet give det væk” det, da det er farligt gods og ansvaret er hos “sælgeren”
Selv om du sælger det skal det alligevel afmeldes hos kommunen. En tømt tank er jern. og ikke andet.
Du skal kun skille rørene ad, og være sikker på at evt. vandvarmer er tømt så kan det trilles på et eller andet egnet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis