Etageadskillelse i badeværelse.

Hej

Jeg sidder her i Nordjylland og skal prøve at rådgive min datter omkring mulighederne for at renovere badeværelset i hendes lejlighed i København SV.
Derfor efterlyser jeg noget info om opbygningen af etageadskillelsen.
Byggeår midt i 30erne, støbt dæk og synlig rørføring til både vand og afløb.
I loftet synlig "bund" af overboens vandlås, samt et afløb fra håndvask til faldstamme. Faldstammen er også synlig. Jeg går ud fra, at det samme er tilfældet hos underboen.
Nogen der kan hjælpe med en snittegning?

Mvh,  Finn

Finn DK
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert et beton dæk som beskrevet. Og der så nogle reglar og trægulv i de øvrige rum. På den måde er der plads til at badeværelse kan ligge lidt under som et bassin. Der kan så være den gamle type terrasse gulv på badeværelse. Måske er der senere lagt fliser da der sikkert er pyntet lidt i de 85 år der er gået.
Der må være en faldstamme som ses i lejligheden. Vælges der væghængt toilet så er udløbet fra denne oppe i ca. 25-30 cm fra gulvet. Det giver jo nogle muligheder for at røret kan føres et stykke i væggen hen til faldstamme.
Men det gamle afløb skal stadig fjernes så det ikke giver problemer senere.
Hun kan nok ikke lave det uden at genere underboen, hvis der påtænkes en flytning af afløbene. Men det kan sikkert også lade sig gøre at få lov til men man skal påtænke at det laves af proff. og at det skal  afsluttes helt færdig på kort tid og uden udgifter for underboen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis