Afrette indendørs væg(ge)

Hej gutter,
Vi har den her plus 10-12m væg indendørs... filt med maling .... den er jo skæv; se øverst på pics

Hvad gør jeg? Skal fod og dørpaneler af? Kan det godt blive pænt og snorlige ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke uden du Bygger en forsatsvæg op og så får du problemer med vindue/dør i hjørnet.
Frisk skrev den 30-01-2021 12:25:22

Ikke uden du Bygger en forsatsvæg op og så får du problemer med vindue/dør i hjørnet.

 Hvordan ? Med nye gipsplader på hvad? Skelet eller direkte på væg? Vil jo gerne spare plads ...

Paneler og gerikter skal tages af. Pudslaget hugges af og der pudses op igen, så er det lige og der bruges ikke plads.
Alternativ lader du det være som en ekstra personlighed ved lejligheden.
Der er jo ikke plads henne ved vinduet til en forsatsvæg. Denne kan vel ikke blive under 35 mm. Altså 22 mm forskalling plus 12,5 mm fermacel plader. Midt på er der plads til at forskalling kiles ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du skal nok overveje hvor meget det betyder at den svinger lidt. Det er et pænt arbejde at få pudset af og pudse op igen (og den første del støver nemt rigtig meget). Samtidig kræver det lidt håndelag at få pudset snorlige på sådan et stort stykke.

Forsatsvæggen er klart nemmere at få snorlige men den er der som nævnt af andre ikke plads til. 

Ask
Det er i vores hus... resten af huset er top renoveret undtagen her... hvis man skal få det udført proff, hvad skal man bestille / specificere så det står snorlige ?
Annonce
Mit forslag indebærer murearbejde, efterfulgt af malerarbejde med filt og maling.
Afdækning, hugge pudslag af, pudsning, oprydning. og Maler med spartling, filt, og maling.
Skal man gætte så er det 3 dage med murer og 1.5 dag med maler. Og så 5000 kr/dag incl moms mindst.
Det er ca. 25000 kr.
Så du skal nok lige vende tyggegummi en gang inden du opgiverat se den væg som et ekstra tvist i huset, og en du kan underholde gæster med hver nytårs aften  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og jeg tillader mig at spørge: er det nok, at hugge pudslag af? Hvis skævheden er større, skal der hyggedag sten eller gasbeton Også.
Ja det kommer jo an på hvor meget det er. Man kan pudse 4-5 cm ad 2 omgange. Men jeg har da også flækket en del mursten for at mure de 2 halvdele på hvor muren var buet meget ind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også