12v motor tilsluttet 220v

Jeg har en en maskine med 12v motor på som fungerer fint på et 12v bil batteri.
Motoren trækker en del amperer (tror jeg)

Jeg vil gerne  udskifte 12v batteriet med en transformator. Kan jeg det og er der nogen der har et forslag til en transformator 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle ikke være noget problem, men svaret afhænger af hvor mange ampere / watt motoren bruger. Her er en trafo til 60W, og her en anden type med helt op til 250W.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg skrev en motor :) motorer er kendt for at trække kolossale ampere når de starter. Hele 20-40 Amp har jeg hørt.
Så jeg leder efter et setup så motoren kan køre på fast spænding istedet for batteri, hvis muligt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Din motor til 12V jævnstrøm kan måske kun køre på jævnstrøm, så inden du får et svar du kan bruge, er det nødvendigt at vide noget mere om motoren. Altså spænding 12V, antal watt eller antal ampere.

fase
En elektrisk motor bruger kortvarigt op til 10 gange så mange ampere ved opstart, som når den er oppe i fart. Hvis din motor bruger 5A@12V, så vil den potentielt kunne sutte 50A i en brøkdel af et sekund. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at den skal bruge en 50A trafo, da en mindre trafo godt kan yde mere end der står på den, hvis det kun er kortvarigt. Vedvarende belastning vs. spidsbelastning.

Hellere leje end at bo på gaden.
trådstarter skrev: Motoren trækker en del amperer (tror jeg)
Den mægtig store startstrøm gælder ikke for alle jævnstrøms motorer. Så der skal flere oplysninger til hvis der skal komme brugbare svar. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg skal lige ha skilt skidtet af så vender jeg tilbage med data på motoren.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis