2 ekspansionsbeholdere

Pga pladsmangel, kan man have 2 ekspansionsbeholdere i samme system? 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det går fint sammen. Og den ekstra må placeres lige hvor du vil. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har osse to ekspansionsbeholdere, den ene ved fyret men den anden på vvb´en i form af et luftfyldt rør, så sikkerhedsventilen ikke lækker så meget vand - men det er så en anden historie.

Ps. Husk at hvis du sætter en afspærringsventil på røret til ekspansionsbeholderen, må der ikke være "håndtag" på. 
Ps. Husk at hvis du sætter en afspærringsventil på røret til ekspansionsbeholderen, må der ikke være "håndtag" på.
Der må ikke være en afspærringsventil.


fase
Nu tror jeg lige Frank Chr. blander 2 ting sammen.
Trykekspansionsbeholderne er til centralvarmevandet, og har ikke noget med varmt brugsvand at gøre.
Der må aldrig være afspærring eller mulighed for afspærring mellem varmeanlæg / varmtvandsbeholder og sikkerhedsventil.
Jeg mener at det er lovligt at have afspærringsventil så ekspansionsbeholder kan serviceres, og det er nok rigtigt at håndtaget skal være afmonteret.

Søren O
Du kan regne dem sammen som én stor, blot ved at lægge de to liter angivelser sammen. Så det er ganske simpelt. 

Elektronikteknikeren
Søren O skrev den 30-01-2021 14:31:00

Nu tror jeg lige Frank Chr. blander 2 ting sammen.
Trykekspansionsbeholderne er til centralvarmevandet, og har ikke noget med varmt brugsvand at gøre.
Der må aldrig være afspærring eller mulighed for afspærring mellem varmeanlæg / varmtvandsbeholder og sikkerhedsventil.
Jeg mener at det er lovligt at have afspærringsventil så ekspansionsbeholder kan serviceres, og det er nok rigtigt at håndtaget skal være afmonteret.

 Jeg skrev osse det var en anden historie - så jeg blander ikke tingene sammen. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis