Tætning inden støbning af betongulv

Er godt i gang med at isolere og lave gulvvarme i ca 65m2 gulv, nærmer mig at der skal støbes, og vil gerne have "skummet" div revner, dog er jeg meget i tvivl om hvilket produkt jeg bør anvende. PU-skum skulle jo suge en del vand.. Nogle anbefalinger eller noget der faktisk er beregnet til dette formal?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu sker der jo intet ved, hvis de små revner med byggeskum suger lidt vand under hærdningen af betonen.. Det tørre ud igen. 

Mvh. Christian M

Hvor er de omtalte revner? I muren eller mellem isoleringen?
Brøndskum

Elektronikteknikeren
Jonathanhandyman skrev den 30-01-2021 08:05:12

Hvor er de omtalte revner? I muren eller mellem isoleringen?

Nogle få imellem isoleringen, og så er der lidt “huller i soklen. Der er murpap og kantisolering på 😊

Annonce
Der hvor der er større revner kan du lige hælde leca i så skummet ikke skal fyldes dybt, det får jo en del kræfter hvis en stor mængde kommer i, når det udvider sig. 

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 30-01-2021 08:42:56

Der hvor der er større revner kan du lige hælde leca i så skummet ikke skal fyldes dybt, det får jo en del kræfter hvis en stor mængde kommer i, når det udvider sig. 

Svømmer de ikke op i betonen, hvis den flyder der ud? 

Brøndskum må gerne bule lidt op hist og pist, og det behøver jo kun at ligge øverst i laget så der er lukket. Ellers er der heller ingen der mærker om der skulle sive lidt beton ned i små revner- 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis