Spørgsmål til væghængt seng

Jeg er ved at bygge en seng til min datter.
Der bliver bygget en indvendig ramme i lægter til lamelbund jeg tænker at lave i brede mdf stykker på ca 20 med  5 cm mellemrum imellem. Målene på madrassen bliver 75x200.
Nu det næste som også er mit spørgsmål: den ydre ramme som skal skrues ind i væggen kan jeg simpelthen ikke finde træ til! Man kan jo ikke tage ud og mærke på træet og vores lokale Silvan og Bygma er til ingen hjælp pr tlf. De siger det eneste jeg kan bruge hedder forrammetræ, og hvad jeg kan se koster det kassen. Kan det virkelig passe jeg ikke kan finde nogle brædder på ca 25x150mm som er høvlet uden det koster min. 120 pr
 Meter? Brædderne bliver ikke vildt synlige; madrassen er højere end dem og udenpå sættes en sengehest i mdf.

Til info kommer sengen foran til at hvile på skabe.

Når man ikke er ekspert på området, håber jeg på et par gode svar her:-)
Jeg er ved at bygge en seng til min datter. Der... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
6 mm skruer og 6 mm karmskruer er nogenlunde det samme.
Får du maksimalt 150 kg op i den seng som jeg beskrev tidligere så er det ved 5 skruer 30 kg til hver ! ! Jeg vil tro at en 5 mm skruer vandret f.eks. kan holde til lodret tryk på 200 kg ! ! hver

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og undskyld - -  men en eventuel fornærmelse er ikke tilsigtet ( mor +datter => 150 kg) det var mere for at give et billede af maksimal tænkt belastning.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Helt ok, hellere det end vi falder ned, og med et par ekstra skruer alligevel er vi helt sikret😊😅
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis