Autokamera

For ca et år siden, købte jeg et spejlkamera til bilen som filmer hvad der sker foran bilen under kørsel. Det var et af de lidt dyrere kameraer til lidt over 500 kr, det laver også en fantastisk fin film både nat og dag hvor man tydeligt kan se selv de mindste detaljer, men problemet er at der er ikke en lyd på det når jeg ser filmen på computeren og det skulle der være. Jjeg har flere gange skrevet sammen med fabrikanten som er kineser og som var helt uforstående over for problemet og pådtod at kameraerne bliver prøvet ved fabrikationen men der er altså ikke lyd på. Min computer er PC med windows 10. Jeg fik så den gode ide' at få det prøvet på en Apple  computer og er så heldig at jeg har en god ven som er Apple fan og der prøvede vi det så i går. Jeg må tilstå at jeg absolut ikke var optimist men syntes at det skulle prøves og til min store overraskelse var der masser af lyd på og det fordi at apple computeren havde et program som hedder Qvick player. Nu er der så bare det ærgerlige at Qvick player ikke virker på en PC og nu er mit spørgsmål så, er der evt en af jer der ved hvad man så kan bruge i stedet for på en PC med windows 10.

Volmer.. 

VH
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Tænker et program som “VLC” vil kunne løse dit problem. Lav en hurtig Google søgning og hent den gratis version. Vh
Som anført burde VLC kunne afspille mow filer.
Men der findes også en quciktime player, som skulle kunne bruges på windows 10, selvom apple ikke understøtter det mere. Så skulle deres gamle version stadig virke.

Quicktime download
Men generelt er VLC i øvrigt nok den bedste player til windows, idet den stort set kan afspille alt.


Kurt B. Andersen
Jeg har nu prøvet både Quicktime player og VLC men ingen af dem virker så jeg har derfor en mistanke om at der måske slet ikke kan gå lyd igennem USB indgangen men kun film, men nu har jeg skrevet til Komplett som engang har leveret PC'en og spurgt om lyden skal kunne gå med filmen igennem en USB indgang.
Med tak Volmer.

VH
Der er absolut ingen begrænsninger med hensyn til, at lyd skulle kunne gå gennem usb. Jeg afspiller jævnligt både film og musik, som kommer ind via usb, og musikken er jo indlejret i filen og sendes ikke særskilt.
Så det må være ved dekodningen, at der går noget galt.
Du er velkommen til at sende mig en stump film, som jeg så vil prøve at se på, og herunder evt. prøve at finde ud af, hvorledes den kan afspilles med lyd på en pc med win 10. Du skal bare kontakte mig via en personlig besked, som du får mulighed ved at trykke på mit navn, og herefter send besked. Så kan du få min mailadresse, og selve filen kan så overføres gratis via wetransfer.com, hvor man gratis kan overføre film på op til 2 gb.

Kurt B. Andersen
Annonce
Hej kurta.
Tak for tilbudet, men jeg kan fortælle dig, at jeg kom i tanke om at jeg også har et almindeligt canon videokamera, og det fandt jeg frem og der var der nogle indspilninger jeg har foretaget for nogle år siden og SD kortet fra videokameraet satte jeg i kortlæseren ligesom jeg gjorde med SD kortet fra auto kameraet og her er der ingen problemer, her går både film og lyd fint igennem så der må være en forskel på de 2 signaler siden lyd og film går igennem fra video kameraet men ikke fra auto kameraet. Kan det være fordi at det ene signal er analogt og det andet digitalt.
Volmer.

VH
Nej, det burde ikke være noget problem. Jeg arbejder både med analoge og digitale film uden problemer.
Det er svært at sige, hvad dit problem reelt er, når det virker på en mac, kan man jo konstatere, at lyden er i filmen.
Så tænker man umiddelbart, om der kan være noget med et indbygget codec, som driller, idet der i de forskellige videoformater  desværre også er forskellige codecs, så ud fra filnavnet kan man ikke altid se, hvad der rent faktisk kan afspille filen. Du kunne også prøve at konvertere filen til et mere windows venligt format, inden du afspiller den. Det kunne f.eks. være til mp4.
Her kan du læse noget om afspillere til windows, konvertering og lidt om codec
4 players
Personligt bruger jeg freemake videoconverter en del. Nem at have med at gøre og rimelig hurtig.
Freemake download​​​

Kurt B. Andersen
Hej Kurta. Da du har engageret dig så meget i mit problem, syntes jeg lige jeg vil fortælle dig, at jeg i dag prøvede at tilslutte SD kortet til USB indgangen på min DVD optager til TV og her er der båd billede og lyd, så problemet er nu løst på den måde at jeg da nu kan se køre filmene på TV og det er jo heller ikke så ringe endda. Så kan man så bare undrer sig over at computeren ikke kan men det er nok ikke værd at spille mere tid på når jeg nu kan se filmene med lyd på mit TV.
Med venlig hilsen
Volmer.

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis