Skattefradrag udskiftning af tag

Mine forældre fik i 2020 udskiftet deres tag, firmaet de fik til det sendte dem blot en regning "udskiftning af tag og tagrender, pris 150.000 Kr."

De forsøgte at få en udspecificeret regning med arbejdsløn og materialer, men som den slags firmaer nu engang gør, så lukkede de inden de nåede at få denne ud af firmaet.

Så er spørgsmålet.

Er det overhovedet sådan at man kan trække noget fra på sådan et nyt tag. ?

Hvis ja, kan man så tillade sig at bruge nogle forholdstal som er normalt for sådan en omgang (x% er materialer og y% er arbejdsløn) eller er det bare ærgerligt ?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I har travlt, er det ikke inden udgangen af februar? Jeg ville helt klart trække det fra. Det er tydeligt at arbejdslønnen er højere end det i kan trække fra.
Hvis taget også blev energioptimeret, er det vel.omfattet..
H af er udgangen af februar? Skal det ikke bare efterregistreres på årsopgørelsen, når den kommer?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 29-01-2021 18:29:07

Hvis taget også blev energioptimeret, er det vel.omfattet..
H af er udgangen af februar? Skal det ikke bare efterregistreres på årsopgørelsen, når den kommer?

Det mener jeg håndværkerfradrag fra 2020 skal. 

Altså det var et simpelt "Tagplader af, nye tagplader på samt nye skotrender og tagrender"

Med mindre nye tagplader ligesom dem de tog ned, er mere energieffektive så er der vel reelt set ikke tale om energi renovering.

Gider ikke snyde, mener bare tagmanden sagde at man kunne trække det fra.

Nej den går desværre ikke. Det skal være en energiforbedring. Deadline er 28 feb har jeg lige set.
Annonce
Stigmand skrev den 29-01-2021 21:11:42

Nej den går desværre ikke. Det skal være en energiforbedring. Deadline er 28 feb har jeg lige set.

Ok så glemmer vi det bare.

De er så igang med at snakke om at få efterisoleret loftet nu. Tænker det havde været en DEL nemmere sidste sommer hvor taget var taget af dog.

Mange tak for svar ;)  

Stigmand skrev den 29-01-2021 21:11:42

Er deadline for at melde fradrag ind, 28/2? Jeg har gjort det med årsopgørelsen, de forrige år.  Så må jeg vel hellere komme i gang 🙂

Ærgerligt, de ikke er berettiget.. og ja, det havde vist givet ret god mening, når toppen var af🙂 (Jeg kender al for godt til det manglende langsigtede overblik over renoveringsprojekterne..)

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Da jeg læste det sidste indlæg strejfede mig at, er der ik noget med energioptimering når man skifter et helt tag? fandt dette på Bolius   "Bemærk også at, bygningsreglementet stiller krav til efterisolering af din tagkonstrukton når tagbelægninger udskiftes. "

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 30-01-2021 08:46:19

Da jeg læste det sidste indlæg strejfede mig at, er der ik noget med energioptimering når man skifter et helt tag? fandt dette på Bolius   "Bemærk også at, bygningsreglementet stiller krav til efterisolering af din tagkonstrukton når tagbelægninger udskiftes. "

Det kan undre at tømrerfirmaet ikke nævnte det for mine forældre, de reklamerer ellers med at de efterisolerer så det var da en mulighed for at tjene lidt flere penge.

Nå, men taget er skiftet og der blev ikke lavet yderligere isolering, det har de så først fundet ud af måske var en god ide nu. :)

Vi ser hvad det ender med, takker for alle rådene.

lyhne1 skrev den 29-01-2021 21:18:30

Er deadline for at melde fradrag ind, 28/2? Jeg har gjort det med årsopgørelsen, de forrige år.  Så må jeg vel hellere komme i gang 🙂

Ærgerligt, de ikke er berettiget.. og ja, det havde vist givet ret god mening, når toppen var af🙂 (Jeg kender al for godt til det manglende langsigtede overblik over renoveringsprojekterne..)

Fra skats hjemmeside:

For at få fradrag i 2020, for arbejde udført i 2020, skal arbejdet være betalt senest den 28. februar 2021.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis