Nyt køkken og flytning af installationer - hjælp

Hej alle sammen,

Jeg står i den (dejlige) situation at jeg er ved at købe et hus, som skal totalrenoveres.

I den forbindelse skal der etableres nyt køkken, og det skal gøres i et andet rum end hvor det står i dag.

Køkken skal placeres cirka 10 meter fra det eksisterende køkken, som skal laves om til værelse.
Det vil blive placeret op ad badeværelset, og tænkte derfor om rørinstallationerne derfra kan være til gavn.

Hele huset skal have en ordentlig tur, så gulvene skal også op, hvilket måske kunne være en fordel ift. installationerne.

Er der nogen der har erfaringer med lignende, eller blot har en idé til, hvor meget det vil koste at trække rør og EL installationer til et nyt køkken? Emhætte skal der ikke trækkes til.

God weekend!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Der er mange ubekendte, og elinstallationer er nok en af de billige entrepriser. Men det kan sagtens koste 25.000  kr.
hvis det kun er køkken. Men du skriver gennem renovere så der kommer sikkert andre steder.
Der er lidt større krav i dag end for blot 10 år siden. Så det kan indebære at hele sikrings tavlen skel skiftes ud, ligesom der måske skal etableres jordspyd.
Det er lidt tvivlsom og rørene i bad kan bruges i den forbindelse. Der skal føres seperat PEX rør fra en fordeler til hvert tappested. Desuden skal man have fat i afløb og hvis det skal findes under badeværelses gulv så medfører det at gulvet skal hugges op der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tusind tak for svar!
Umiddelbart tænker jeg udelukkende at det er den estimerede pris på installationerne i køkkenet. Til resten af huset har jeg sat 35.000 af til EL, så det er mest af alt hvilken prisforskel der estimeret vil være ved at rykke køkken fremfor at beholde det på den eksisterende placering. Jeg havde selv regnet med 20-30.000. Har en god bekendt der er elektriker, så burde ikke være dyrere. 

Gulvet i badeværelset skal brækkes helt op, da der skal etableres gulvvarme og støbes nyt gulv ovenpå. Så tænker at afløbet vil være muligt at tilgå. Men gode pointer du har ift. rørene. 
Så kommer det med rørene næsten af sig selv. Der skal på samme måde være pex rør ud til hvert tappested i bad. Og kloakrør kan så nemt findes. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg vil tage fat i en VVS’er og få et prisestimat på den del så. Det lyder heldigvis positivt ift. at kunne renovere for Max 800.000 på 160 m2. Alle skillevægge, vægge, lofter, malerarbejde og gulve er gør det selv, så det er “kun” VVS, EL og vinduer der skal betales for arbejdskraft. 
Skal du ikke have alle gulvene op til vandbaseret gulvvarme ? Så er du jo fleksibel ift rør og installationer ....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også