Jeg er ved at renovere det gamle bad (har et par tråde omkring det allerede). Super forum forresten.
Jeg regner med at bryde det gamle terazzogulv op, ca. 2.5 kvm i weekenden. Har lavet prøveboringer og dæklaget + terazzoen er ca. 8-11 cm tykt de forskellige steder. Jeg vil egentlig bare lægge et nyt betondæk og så granitfliser oven på dette. Gælderen er kun omkring 190 høj i det gamle bad så tænker ikke at ligge isolering eller andet. Vil hellere have "højere til loftet" da jeg selv er omkring 185. Højden skal jo så afgøres af hvor langt nede jeg kan tilslutte gulvafløbet til det eksisterende kloak rør.
Jeg har også tænkt på at lade terazzoen ligge og shine den op. men problemet er at det gamle støbejernsbadekar var muret ind så det efterlader et hul. Så nu vil jeg gå hele vejen med nyt betondæk og fliser.
Selv ved en evt. understøbning af væggene sætter den gamle kloak jo begrænsningen og ønsker ikke at grave hele forhaven op ....
Men hvad kan jeg nøjes med? Det jo et relativt lille gulv areal. Tænkte noget i retning af 2-3 cm armeret beton fra fundamentets bund? Der skal jo vådrumssikres alligevel på gulvet....