Hvor meget må man lyve i reklamer? uden at være i strid med god markedsførings-skik?

Ved god at mange firmaer, lover floskler som "bedste service", eller bedste pris".

Men hvad så med de nye Mutti tomatprodukter, vist mest flåede tomater og lign?

De lover HELT friskplukkede "sommertomater"? Hallo vi er i slutningen af Januar, så det tvivler jeg da stært på kan passe?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan de jo fint være når produktet produceres.

Lige som mange flåede-/pasturiserede-/tomat puré produkter er produceret på samme tid af året: lige efter høsten.

Kender ikke produktet, men syd for ækvator er det da netop nu højsommer.
Nu kender jeg heller ikke proceduren, MEN:

1: Hvis jeg producerede helt "sommrfriske nyplukkede sommertomater" så ville jeg da sælge dem som sådan og ikke på dåse?

2:
Og ja igen Selv i Italien er der altså ikke "NYpluskkede sommertomater" nu. Så kan de kalder dem "sommertomater" hvis de blev plukket i sommer, men sgu ikke "nyplukkede så"`?

I min øjne er "nyplukket" i al faldt ikke en tomat som har været på dåse i et halvt år !

JEg ved godt at alle mulige andre flåede tomater ikke er meget friskere, men så påstår de heller ikke at være "sommerfriske og nyplukkede" ? Vi er i Januar OGSÅ i Italien !
Steensen du påstår vel ikke at det er ok at kalde produkter for "friskplukkede" fx, selvom de har været på en dåse i et halvt år?

I så fald er intet jo "friskplukket".

"Friskplukket forbinder jeg endten med en noget man har købt ved sådan en bondegårds-biks der har en bod ud til vejen, eller i al fald friskt nede i supermarkedet, Ikke noget som er "frisk på dåse" gg.!!!

JEg siger ikke at deres tomater fejler noget, for de smager helt som de skal, men det er bare en overdrivelse at kalde dem "friske og sommerplukkede...."---- for det kan i sagens natur ikke være muligt.
Men "friskplukket" er jo et relativt begreb.
Jeg kan feks købe æbler der er "friskplukket" for flere dage/uger siden, og så fragtet til forretningen. Men jeg kan også stikke armen ind over hækken og plukke et æble hos naboen, og så er det jo mere "friskplukket" end dem i forretningen.
Så set ud fra den devise, kan der ikke sælges friskplukket frugt og grønt i forretninger, da der jo altid findes noget der er endnu mere frisk...og hvad med frisk fisk ?  

Da de tomater blev hældt ned i dåsen var de jo friske... At dåsen så kan holde i flere årtier er jo bare en måde at opbevare dem på, og du kunne jo bare have købt dem 2 dage efter de blev puttet ned i dåsen, da de var friske  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Her i Norden lever vi meget af gammelt konsum mad, det er osse grunden til der er indført "sidste salgs/anvendelsesdato mærkning" med mindre der er tale om sæsonbetonet fødevare (jordbær m.m.). Selv gårdbutikker sælger f.eks. helst de ældste af de såkaldte friske nylagte æg først. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis