Opvarme træningsrum - hvordan?

Hej

Jeg har et træningsrum ude i min garage. Rummet er ca. 15 kvm og uopvarmet. Garagen er af mursten og loftet er isoleret, dog sparsomt.
Det er godt nok en kold fornøjelse at træne i disse tider, hvilket ikke ligefrem hjælper på motivationen. Jeg er derfor på udkig efter en varmekilde, som kan varme rummet op inden jeg skal i gang.
Den skal altså kun varme rummet op et gang om dagen, ca. en times tid og skal ikke bruges i sommerhalvåret.
Hvad ville I anbefale. Jeg har kigget på en elektrisk varmeblæser. Ville det være sagen og i så fald, hvor mange Watt bør den være på?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også et skur på ca. 15m2 uden opvarmning, jeg havde samme udfordring med opvarmning. Jeg valgte en alternativ løsning, som vi er blevet utrolig glade for i hele familien :-)

Jeg satte en kompakt indendør sauna op med en 6kw saunaovn indbygget - den kan hæve temperaturen fra 0 grader til 10 grader på ca. 1 time - og så er den klar til en god saunatur bagefter :-)

https://www.denform.dk/sauna/product/saunakabine-til-4-personer-denform
En varme blæser på 5kW vil kunne afhjælpe meget, men hvis dit trænings rum ikke er vind tæt, så skal du nok op i en 9kW.
Husk at både 5 og 9kW kræver kraft stik.

 

Jeg træner udendøre  når det ikke regner. Det handler bare om den rette påklædning. Og inde i skuret der blæser det ikke så hvorfor skal der varme på?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er da også muligt at træne derude, hvis jeg er godt påklædt, men det ville alt andet lige være mere behageligt, hvis der var to- cifrede temperaturer derude.
Prøv nu bare med en 2 kw varmeblæser fra hn til 60 kr. Det er et billigt forsøg.
Min bolig - 200 m2 fra 1932 trækker lige nu ca. 4,5 kw fjernvarme.

Søren O
Annonce
Ok. Jeg prøver en billig varmeblæser. Ellers er det frem med det uldne undertøj.
Hvis dit skur er lidt utæt og derved vil kunne lufte naturligt ud så er en gas varmer også et godt alternativ..
Ellers kan jeg godt forstå du vil have varme på. Har jeg selv i mit rum i kælderen 😊

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Luft/lift. varmepumpe. Køb een til 4-5000 så kører det.
Tænd den billige 2 kw blæser 1/2 time før og det vil være det billigste både indkøb og forbrug. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis