Dryppende udendørs vandhane

Hejsa

Jeg har en Mora udendørs vandhane https://www.billigvvs.dk/mora-garden-ii-gaardposteventil-afkortelig-300-450-mm-342259, hvor det drypper fra grebet, når jeg åbner for hanen. Jeg har talt med forhandleren, der mener at spindlen skal skiftes (til en bagatel af 452 kr!!!). Jeg synes dog det virker lidt mærkeligt, at en 3-4 år gammel vandhane allerede er slidt op og kræver udskiftning af dele.

Er der nogen der ved om den kan fikses på en anden (læs: billigere) måde, eller må jeg bare leve med det eller betale for nye dele?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Anders

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er sikkert nogle O-ringe langs spindlen, der kan skiftes.

Start med at lukke for den indvendig hvis du kan. Skil den ad, afkalk stumper, smør gummistumperne med hanefedt/armaturfedt, og som steensen siger hvis der er nogle O-ringe der ser slidt ud, så skift dem. 
Tak for input begge 2, jeg må prøve at skille den ad :-)

Med venlig hilsen

Anders

På den vandhane er vandhanen indvendig, så du skal lukke ved hovedhanen., inden du skiller hanen ad.

fase
Anders K skrev den 29-01-2021 11:18:00

Tak for input begge 2, jeg må prøve at skille den ad :-)

Hvad endte du med at gøre?

Jeg har samme problem, dog er min hane ældre. Jeg tænker også o-ringe, da hanen kun drypper når den er åben.

Annonce
d797fni skrev den 25-06-2021 09:54:50

Hvad endte du med at gøre?

Jeg har samme problem, dog er min hane ældre. Jeg tænker også o-ringe, da hanen kun drypper når den er åben.

Jeg må tilstå at jeg ikke har fået taget mig sammen til at skille den ad endnu :-)

Med venlig hilsen

Anders

Morten Didriksen skrev den 04-01-2024 08:38:45

Hej Anders,
Fandt du en løsning?

Næh, må tilstå at jeg har levet med problemet :-)

Med venlig hilsen

Anders

Jeg har samme type vandhane med samme symptomer. 
Der var en løsnet push-in fitting i den udvendige ende af spindlen.
Jeg lukkede for vandet, demonterede spindlen tog røret ud af fittingen, trykkede røret tilbage i fittingen og monterede spindlen igen. Så var det tæt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis