Afmontering af trykplade til væghængt toilet

Er der nogen der har praktisk erfaring til hvordan denne trykplade afmonteres, så jeg kan få tilgang til cisternen Selve cisternen er fra Geberit, men trykpladen er vist ikke deres
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du trykker den ene lidt ind, så kan du få fat i den anden med en flad skruetrækker og trække knappen ud.
Hele trykpladen sidder blot fjeder belastet og så med et par små hakker i kanten. Pres lidt op, så kan den tages ud af et hak i bunden.
Nogen gange er flangen under vendt om, så skal den presses lidt ned i stedet
Så er der en montage flange under som løsnes ved at dreje et par plast flanger 90 gr. Der er vist en lilel flig der skal trykkes ned. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Fjederen sidder i venstre side på denne plade. Altså skal den skubbes mod venstre og trækkes fri i højre side først. Men så mangler jeg stadig en instruktion i at servicere den :) 
Jeg har 2 geberit i mit hus og de er forskellige. Den som har fjeder i venstre side går jeg så ud fra her.
Ok hvad gør din forkert?
Når du har taget for-plade af kommer du til tryk mekanikken. Der sidder 2 blå håndtag som drejes 90 gradet, men først skal de 2 blå kiler trækkes ud.
Så kommer tryk mekanikken ud / op
Den lille hvide plade skal skubbes op / frem så den går ud af sit hak.
Nu kan du få hånden ned og lukke for ventilen der sidder på vand indtag. Slangen skrues af smømmerventil
Selve svømmer ventilen kan klikkes ud, og skilles ad
Skylle mekanikken kan også klikkes ud og trækkes op.
Ofte er det afkalkning og det kan du gøre ved at lægge det i en skål med eddike. 
Det kan også være en af trykknapperne der er hoppet ud af indgreb. Det kan man nemt se før tryk mekanik tages ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis