Kældergulv med rævner

Jeg er ved at banke op i kælderen, så jeg kan trække varmerør til radiatorer. Der er to spørgsmål i denne tråd.

1. Jeg er kommet ned til en fugtspærrer (ca 10 cm nede), som mest af alt ligner en sort affaldssæk. Den har jeg haft banket i stykker. Hvad kan jeg gøre for at genetablere den sikring? Jeg talte med én murer, som mener at jeg kan smører lip vs 30 nede i rillerne, som jeg har banket op. Derefter kan jeg dække de isolerede pexrør med beton. Hvad tænker I?

2. Jeg har nogle hidsige revner i gulvet i kælderen (se billede). Når jeg skal renovere kælderen, vil jeg gerne udligne de revner, og sikre at de ikke kommer igen. Jeg overvejer derfor at banke revnerne ud, fylde dem op med beton, slibe malingen af det resterende gulv, lægge armeringsnet og støbe med flydespartel, for derefter at give et lag epoxy.

Det skal siges, at vi gerne vil bruge kælderen aktivt. Dvs to gæsteværelser (måske teenage værelser senere). Vi skal have bryggers dernede, hvor vi kan vaske tøj. Der kommer nye vinduer i alle lokaler med dobbelt ventil til udluftning.

3. Jeg overvejer kraftigt at få radonsikret kælderen, og smøre hele gulvet med en membran. Hvad kan I anbefale at jeg gør her? Jeg tænker primært på de to værelser, som jeg ønsker at bruge som gæste værelser (og på sigt teenageværelser).

Mvh
Jacob
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også