Holdbarhed på cement og gulvspartelmasse

Jeg er forholdsvis ubevandret i den dybere indsigt omkring cements egenskaber, men det er gået op for mig at det åbenbart kan blive for gammelt inden brug.
Jeg kan læse mig til at det selvfølgelig ikke må være stenløben og at det kan have betydning for kromneutraliseringens egenskaber. Men kan det have anden betydning for arbejdet, hvis det trods alt har været opbevaret korrekt, og stadig er i fin og tør pulverform?

Jeg har overtaget noget selvnivelerende gulvspartelmasse der er ældre end det halve år der står anbefalet på posen. Kan det stadig bruges?
Jeg snakkede med en entreprenør, som sagde at det bare skulle have lidt ekstra vand så var der ingen problemer i at bruge det??
Har han ret, eller skal jeg bare få købt noget nyt?
Jeg har ca. 7 kvm rå beton der skal have et lag på 1-2 cm.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bademester...
Kan du fortælle om du støtte på problemer med din "gamle" selvnivellerende gulvspartelmasse ? Jeg har selv en hel del sække liggende fra et tidligere projekt der er udløbet....

PFT Max

Hejsa

Jeg havde ingen problemer overhovedet.
Jeg vaskede betonen, gav det en god gang primer og lagde armerings/fibernet ud.

Da vi gik igang havde jeg en blandemand med betonpisker (købte en Einhel hos frishop til 500 kr. Alle pengene værd), en der bar færdigblandet spande ind, selv stod jeg og tog i mod og fordelte på gulvet. Og fjerdemanden hjalp dels blandemande og bar lidt spande ind.
Det tog ca. 30-40 min.

Jeg blandede en lille smule mere vand end den laveste anvisning, bagefter ville jeg nok sige at det skulle have været i den højere ende, måske endda lidt over, som jeg blev anbefalet.

Gulvet ligger endnu fint stadig, jeg har ikke oplevet revner eller andre ting. Og vi har lige fået lavet synsrapport uden at han havde noget at indvende.

Jeg har lige delt et billede af min hjemmelavede pigsko, de fungerede perfekt 👍
Mange tak for fint svar 👌💪. Jeg går igang - og alt udstyr har jeg - dog ingen pigsko - der kopiere jeg din ide      Tak for den 😊

Jeg giver et praj retur med forhåbentligt samme resultat 🤞
Mvh Max 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis