Indrage vindfang i sommerhus

Hej med jer
Vi har et gammelt sommerhus der skal efterisoleres og have skiftet yderbeklædning i løbet af foråret/sommeren.
Hus er meget småt og vi overvejer at inddrage vindfang/indgangsparti i huset når vi nu alligevel er i gang og i øvrigt ikke benytter indgangspartiet. Dette ved at lave fundament, bygge vægge/vinduer mv.
Det er et indhak på ca 2,5 m2 og dermed under eksisterende tag (se pix). Spørgsmålet er nu hvor mange regler man skal overholde. Som jeg umiddelbart læser reglerne vil det være en tilbygning (men jeg er i tvivl, da indhakket er under eksisterende tag). Og så skal der jo byggetilladelse til incl. nye krav til isolering mv.
Det jeg håber på, er selvfølgelig at det kan luskes ind under en renovering og dermed reglerne om rentabilitet .........

Nogen bud ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vigtige er, at du udvider boligarealet - det er jo hele pointen - og gør man det skal der søges tilladelse. Så er der alt andet lige ikke samme krav til isolering af sommerhuse som alm. huse - og du skal vel have noget. 

Mvh Troels
Hej Troels
Ja du har helt ret og vi vil også efterisolere hele huset hen ad vejen.
Problemet opstår ved isoleringskrav af lofter. Det er ikke muligt at opfylde de nye krav til dimmensionering hensigtsmæssigt uden at skifte hele taget ............ og det har vi ikke råd til nu og her.
Det er derfor det kunne være fedt hvis rentabilitets hensyn kunne anvendes her.

hilsen Jens
De rmed boligarealet tror jeg ikke er det store problem. Boligarealet beregnes som arealet af ydermurene samt alle udhæng større end 50 cm. Dette udhæng er talt med i det formelle boligareal.
DetBliverGodt skrev den 29-01-2021 13:14:45

De rmed boligarealet tror jeg ikke er det store problem. Boligarealet beregnes som arealet af ydermurene samt alle udhæng større end 50 cm. Dette udhæng er talt med i det formelle boligareal.

 Ved ikke om du har ret  - men referer det ikke primært til BBR - der er vel forskel på det og ombygninger?


Mvh Troels
ja ... tjoh........ mht.  bebyggelsesprocenten er der helt klart ikke noget problem. Jeg tror, som Troels skriver, at det er bebyggelsesprocenten der vil stige og dermed - måske - vil kræve opfyldelse af krav som tilbygning .....

Min kone har været så venlig at booke et (gratis) telefonmøde med kommunen  ..... så må vi se!

hilsen jens
ja der skulle selvfølgelig ikke stå ...

"Jeg tror, som Troels skriver, at det er bebyggelsesprocenten der vil stige ."

 men

Jeg tror, som Troels skriver, at det er boligarealet der vil stige ....

  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis