Muligheder til “overdækning” af klinker i kælder

Hej
Jeg har klinker i kælderen, som jeg gerne vil have overdækket med beton/cement. Hvad har I af erfaringer med at lave “flydegulv” over et eksisterende klinkegulv, hvis man altså gerne selv vil lave det? 

Det skal jo helst være åndbart materiale, da det er oven på direkte fundament.
Jeg har læst mig lidt til at fx epoxy, hverken kan laves af gør-det-selv-typen eller er åndbart. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Hvis det er klinker / fliser så er de vel ikke åndbare så jeg kan ikke lige se fidusen i at laget ovenpå skal være åndbart. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Hvad jeg kan forstå og læse mig frem til, er klinker/fliser åndbart pga. fugerne. Men jeg tager måske fejl? I så fald har du jo helt ret. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg er selv lige gået i gang med samme projekt. Jeg har indkøbt 540kg selvnivellerende gulvspartel, som skal ud over et gammelt klinkegulv i vores kælder. Efterfølgende maler jeg gulvet med en to-komponent vandbaseret epoxymaling. Jeg har dog ikke mulighed for at lave hele kælderen på én gang, da jeg ikke orker at bære alt inventar op, så jeg laver nogle rum færdig først, så jeg kan flytte rundt på tingene undervejs. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio
Fedt du er gået i gang 😊 Og det lyder som en god fremgangsmåde! 
Har du haft nogle tanker om det med åndbarhed? For hvis der er fugt fra fundamentet, skal det jo helst gerne kunne komme væk. 
Kristoffermolstrom skrev den 28-01-2021 23:35:50

Hej Wezio
Fedt du er gået i gang 😊 Og det lyder som en god fremgangsmåde!
Har du haft nogle tanker om det med åndbarhed? For hvis der er fugt fra fundamentet, skal det jo helst gerne kunne komme væk. 

 Vores kælder er meget tør. Den er fra midten af firserne og med omfangsdræn. Det eneste sted hvor der er lidt fugt, er i et hjørne i den ene væg. Af samme årsag er væggene malet med silikatmaling. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også